یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » دلتنگ گلزار شهدای کرمان می شویم/ راویتگری شهدای ایرانی در یمن

دلتنگ گلزار شهدای کرمان می شویم/ راویتگری شهدای ایرانی در یمن

کد خبر: 6167

کرمان - زائر یمنی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی الگوی مسلمانان یمن است گفت: سعی می کنم سفیر و راوری برای مکتب سلیمانی در یمن باشم.

به گزارش خبرنگار مهر، موکب‌های مسیر طریق القاسم با نزدیک شدن به دهه مقاومت یکی یکی تعطیل می‌شوند اما هنوز موکبی که یمنی‌ها در آن به مردم خدمت می‌کنند باقی مانده است، با لباس‌های خاص مردم یمن در کنار ایرانی‌ها به کار و تلاش مشغول است و سعی می‌کند برای خدمت رسانی به زائرانی که باقیمانده اند کاری کند.

در کنار کار در موکب اما به راوی اتفاقات یمن برای سایر مسلمانان نیز تبدیل شده است و از فعالیت‌های جهادی مسلمانان یمن که در اوج تحریم‌ها با چندین کشور متجاوز در جنگ هستند می‌گوید. اما یکی از کارهایش شرکت در جمع‌های روایانی است که از شهدا می‌گویند. فارسی را به زحمت صحبت می‌کند اما به گفته خودش سعی کرده طی سالهای اخیر برای شناخت بیشتر از مکتب سلیمانی فارسی را بیاموزد.

محمد خالد از مجاهدان یمنی است که دلباخته مکتب سلیمانی و شهادت شده است، وی به خبرنگار مهر می‌گوید: در گذشته هر بار که به کشورش حمله می‌شد مردم ضربه می‌خوردند و حاکمان در مقابل متجاوزان سر خم می‌کردند اما در جنگ اخیر یمن با مجاهدت‌هایی که صورت گرفت یمن سر بلند شده است.

وی می‌گوید: این وضعیت و موفقیت‌های یمنی‌ها نشأت گرفته از فرهنگ شهادت طلبی و جهاد در همه ابعاد است، این را از مکتب سلیمانی داریم می‌دانیم اگر این تفکر و اتحاد و همدلی وجود نداشت ما در مقابل دشمن شکست می‌خوردیم.

وی با اشاره به اتمام دهه مقاومت می‌گوید: به شدت دلتنگ گلزار شهدا و این حال و هوا می‌شویم اما تمام چیزهایی که طی هفته اخیر در کرمان دیدم برای ما درس بزرگی بود که می‌توانیم به برادرانمان در یمن منتقل کنیم.

وی گفت: سعی کردیم از همه شهدای گلزار شهدای کرمان به اطلاعات دقیقی برسیم، هر یک از این شهدا یک کتاب درس برای ملت یمن است و جوانان ما را بیدار می‌کند به خصوص وصیت نامه‌های شهدا را به صورت خلاصه جمع آوری کردم و در روایتگری‌ها شرکت کردم.

این مجاهد یمنی افزود: جوانان یمن تشنه این مکتب شهادت هستند و شهید سلیمانی را به عنوان یک الگو می‌شناسند و در سایه امام خامنه ای برای پیروی اسلام تلاش می‌کنند.

وی گفت: دشمن طی سال‌های اخیر بسیاری از جوانان یمن را شهید کرده است و با تحریم مردم را برای تهیه غذا هم با مشکل مواجه کرده است اما ما متحد هستیم و اجازه نمی‌دهیم استکبار بر منابع و سرزمین ما مسلط شود.

وی ادامه داد: این بیداری را از برادران ایرانی مان داریم و با وجود دلتنگی که برای گلزار شهدای کرمان خواهم داشت اما به راوی از این گلزار در یمن تبدیل خواهم شد.

کد خبر 5675103

منبع: mehrnews-5675103

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید