یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مجلس در استخدام رسمی کارکنان توسعه حل اختلاف همت کند

مجلس در استخدام رسمی کارکنان توسعه حل اختلاف همت کند

کد خبر: 6121

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نمایندگان مجلس در حل قانونی مشکل استخدامی همکاران شاغل در شوراهای حل اختلاف همت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه پنجشنبه در کارگروه استانی تفاهمنامه همکاری قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در محل توسعه شورای حل اختلاف استان اردبیل اظهار کرد: حل مشکل استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف مهمترین دغدغه مسئولان تشکیلات قضائی در استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه این امر در استان اردبیل به جد پیگیری می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید با طرح این مسئله در صحن مجلس، نسبت به حل قانونی این مشکل همت اساسی داشته باشند.

در این جلسه رئیس شورای توسعه حل اختلاف استان اردبیل نیز از ورود بیش از ۸۰ هزار فقره پرونده در ۹ ماهه اول سال به شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین علوی گفت: به طور میانگین ۴۲ درصد از این پرونده‌ها منجر به سازش شده و این رسیدگی و سازش در پرونده‌ها نشان از زحمت و تلاش طاقت‌فرسایی است که همکارانمان برای حصول نتیجه متحمل می‌شوند.

وی افزود: چندین سال است کارکنان شوراهای حل اختلاف بدون هیچ رابطه استخدامی و با کمترین دستمزد زحمت، در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

رئیس شورای توسعه حل اختلاف استان اردبیل خواستار حل قانونی مشکل استخدامی کارکنان شوراهای حل اختلاف شد و بیان کرد: در این راستا نیازمند همدلی و مساعدت نمایندگان استان در مجلس هستیم.

کد خبر 5674682

منبع: mehrnews-5674682

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید