دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » نیاز به برنامه‌های موثر در حوزه نماز

نیاز به برنامه‌های موثر در حوزه نماز

کد خبر: 6106

یزد- رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ترویج نماز گفت: اقداماتی خوبی تاکنون انجام شده اما کافی نیست و نیاز به برنامه های موثر در این زمینه داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در دهمین گردهمایی ائمه جمعه یزد اظهار داشت: اگر مفاهیم کلام وحی و آموزه‌های قرآنی در بین مردم به ویژه نسل جوان و دانش آموزان گسترش یابد از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت رساندن مفاهیم قرآنی به گوش مسلمان عنوان کرد: باید فعالیت‌های قرآنی در جامعه اسلامی افزایش یابد زیرا همانگونه که مبحث اجتهاد در مبانی فقهی ضرورت دارد، اجتهاد در مبانی و تفسیر قرآن نیز حائز اهمیت است.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اهمیت و جایگاه نمازهای جمعه و نقش ائمه جمعه در تحقق فعالیت‌های دینی و قرآنی در جامعه به ویژه بین آینده سازان کشور افزود: اگر مفاهیم آیات نورانی وحی به نحو شایسته بین جوانان گسترش یابد شاهد جامعه‌ای قرآنی هستیم و از ناهنجاری‌ها مصون می‌شویم.

قرائتی بر بهره‌گیری از مفاهیم قرآن کریم تاکید کرد و خواستار تبیین و تفسیر این کتاب آسمانی در بین قشر نوجوان و جوان جامعه شد و گفت: باید همه متولیان فرهنگی و آموزشی با همکاری آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها برای تقویت آموزه‌های معنوی و ارزشی وظایف خود را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگیان در کنار سایر افراد جامعه و نخگبان برای توسعه و تقویت فعالیت‌های قرآنی و اقامه نماز بیان کرد: در این زمینه تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته اما باید کار بیشتر و اقدام موثرتری انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز بر ضرورت گسترش فرهنگ نماز در جامعه و بین نوجوانان و جوانان تاکید کرد و گفت: باید فعالیت‌های فرهنگی به صورت عملی در زمینه نماز انجام شود و گرچه تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته اما کافی نیست.

قرائتی از دیگر برنامه‌های مهم که باید توسط روحانیون و مبلغان دینی در سطح کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد به اهمیت پاسخگویی به سئوالات و شبهات نسل جوان اشاره کرد گفت: در این ارتباط باید بیش از گذشته توسط ائمه حمعه و روحانیون در کنار سایر متولیان فرهنکی و آموزشی اقدام شود.

گسترش فعالیت های قرآنی نیازمند عزمی جهادی است

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در سخنانی از تلاش‌هایی که تاکنون برای گسترش فعالیت‌های قرآنی و اقامه نماز در استان صورت گرفته تشکر کرد و تقویت و گسترش آن را با عزمی جهادی و روحیه انقلابی خواستار شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: گسترش فعالیت‌های قرآنی بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و نماز از اهمیت بسیاری برخوردار است به ویژه اکنون که دشمن برای ضربه زدن به اصل نماز به تهدید نرم و فرهنگی متوسل شده است.

کد خبر 5674285

منبع: mehrnews-5674285

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید