یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » طرح تحول روستایی در بیش از ۲ هزار روستا خراسان رضوی انجام می شود

طرح تحول روستایی در بیش از ۲ هزار روستا خراسان رضوی انجام می شود

کد خبر: 6099

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: طرح تحول روستاها طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۴ در ۲ هزار و ۵۰۰ روستای خراسان رضوی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری صبح پنجشنبه در مراسم گردهمایی ۲۵۰۰ دهیار استان خراسان رضوی اظهار کرد: طرح تحول روستایی در بیش از ۲ هزار روستا خراسان رضوی انجام می‌شود و در قالب طرح تحول روستایی فرمانداران و بخشداران حامی دهیاران هستند و پیشنهاد می‌شود در هر روستایی قرارگاهی برای انجام و اتمام این موضوعات فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: طرح تحول روستایی دارای ۱۴ موضوع زیر ساختی است که باید طبق نیازهای درون زا و با محوریت خود روستا انجام شود و دهیاران مدیریت آن را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی سه هزار و ۲۱۸ روستا دارد که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا از این تعداد بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

نظری بیان کرد: جمعیت روستاهای استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که این استان در خصوص نسبت به جمعیت روستا به شهر، رتبه اول را در کشور دارا است.

استاندار خراسان رضوی افزود: در روستاهای استان خراسان رضوی توازن در زیر ساخت وجود نداشت و در این طرح قرار است با نگاه عدالت محوری کار در بازه تعریف شده تا پایان ۱۴۰۴ به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه روستاییان قشر زحمت کشی هستند که ما وظیفه خدمت رسانی به آنها را باید در اولویت قرار دهیم، بیان کرد: اعتقاد داریم در هر عرصه‌ای اگر مردم حضور داشته باشند و حاکمیت زمینه آن را فراهم کند شاهد تحول اساسی هستیم.

نظری گفت: هم اکنون طرح‌های تحول مختلفی در استان از جمله طرح تحول پیرامونی حرم مطهر، بافت پیرامونی مشهد و طرح تحول حمل و نقل در دست تهیه و اجرا است.

کد خبر 5674270

منبع: mehrnews-5674270

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید