شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کتاب منتخب ادعیه صحیفه کرامت رونمایی شد

کتاب منتخب ادعیه صحیفه کرامت رونمایی شد

کد خبر: 6091

قم- کتاب منتخب ادعیه صحیفه کرامت توسط آیت الله سعیدی در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رونمایی از کتاب منتخب ادعیه صحیفه کرامت توسط آیت الله سیدمحمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در کتب ارزشمند زیارت نامه ما نیز باید یادی از نظام و انقلاب وجود داشته باشد، گفت: کتاب‌های چاپ شده در حرم مطهر باید با تاریخ معاصر، گره بخورد و به گونه‌ای سیره علما و شهدای بزرگ معاصر در آن بیان شود.

وی افزود: التجاء و تضرعی که بزرگان در زیارت اهل بیت علیهم السلام داشتند و گزارش‌هایی که از حضور مراجع بزرگوار و شهدای عظیم الشأن در حرم وجود دارد اگر در زیارتنامه ها بیان شود کار خوبی است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام خمینی (ره) عشق و ارادت ویژه ای به مناجات شعبانیه داشتند، گفت: اینکه آیت الله مصباح اواخر عمر خود دو توصیه ویژه داشتند که یکی اخلاص و دیگری توسل به اهل بیت علیهم السلام است و یا اینکه آیت‌الله بهجت توجه ویژه به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها داشتند از نکات ویژه ای است که مربوط به علمای معاصر است و می‌تواند در کتب زیارتنامه ذکر شود.

وی با بیان اینکه فقه الزیاره هم می‌تواند در کتب زیارتنامه مطرح شود و روایات اهل بیت علیهم السلام نسبت به زیارت بیان شود، افزود: این کار هم یک نوآوری در چاپ کتب ادعیه و زیارات است و هم درس آموز و عبرت آموز برای مخاطبان است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه زمان ما یک زمان نادر است و بعد از حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام اصلاً حکومت شیعه با این ابعاد شکل نگرفته است، گفت: در این زمان ویژه باید به فلسفه زیارت اهل بیت علیهم السلام به عنوان یکی از شاخص‌های تفکر شیعی بیشتر توجه شود و زیارت اهل بیت علیهم السلام به نحوی به عصر حاضر گره بخورد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی قاسمی مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ادعیه کتاب صحیفه کرامت با توجه به ادعیه مورد نیاز زائر در طول مدت سال از منابع اصیل و معتبر انتخاب شده است، افزود: ادعیه این کتاب با همکاری آستان قدس رضوی جمع آوری شده و ترجمه ادعیه نیز در پژوهشکده آستان مقدس فاطمی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به ویژگی‌های کتاب منتخب ادعیه صحیفه کرامت، اظهار کرد: فونت خوانا و زیبا، ترجمه زیرنویس و دقیق و بیان روایات اهل بیت علیهم السلام در رابطه با زیارت، دعا و ویژگی‌های مؤمنان در پایان ادعیه از ویژگی‌های مهم این کتاب منتخب ادعیه است.

مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه در این کتاب در ابتدای هر کدام زیارات و ادعیه روایات و سیره اهل بیت علیهم السلام نسبت به آن زیارت و دعا بیان شده است، ادامه داد: در ابتدای هر فصل از ادعیه و زیارات سخنانی از علمای معاصر نیز نسبت به آداب و کیفیت زیارت و دعا بیان شده است.

وی افزود: برخی احکام مربوط به حرم مطهر بانوی کرامت نیز در پایان این کتاب قرار گرفته است.

کد خبر 5674257

منبع: mehrnews-5674257

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید