دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » گزینش افراد می تواند امور یک دستگاه را تغییر دهد

گزینش افراد می تواند امور یک دستگاه را تغییر دهد

کد خبر: 6090

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مهم دانستن کار گزینش گفت: گزینش افراد می تواند امور یک دستگاه را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما صبح پنجشنبه در دیدار با گزینشگران دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه اظهار کرد: انتخاب گزینشگران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: فرآیند تحول یک دستگاه را ابتدا گزینش با جذب افراد شایسته تعیین می‌کند و گزینش کار مشکلی است اما ما اول باید خودمان را گزینش کنیم و این نکته اول است که ما گاهی با خود خلوت داشته باشیم زیرا یک ساعت تفکر معادل ۷۰ سال عبادت است چون جناب حر بن یزید ریاحی نیم ساعت فکر کرد و عاقبت بخیر شد.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: ما خودمان از همه واجب تر هستیم و باید از خود شروع کنیم باید برای جذب افراد روان شناسی داشته باشیم زیرا همه کسانی که اختلاس کردند اول گزینش شده بودند و باید روان شناسی کنیم و تشخیص بدهیم فکر ایشان خانواده شخصیت افراد اینها مهم است.

علما تصریح کرد: روانشناسی جذب افراد بسیار مهم است زیرا تا آدم اختیار ندارد، امضا ندارد آدم خوبی است و در جذب افراد باید به صورتی جذب کنیم که اگر فردی دارای پست اداری بالا شد آن زمان هم خیانت نکند و روانشناسی از افراد در حین مصاحبه بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد: گزینش کار سختی است زیرا شخصیت افراد را باید بشناسیم و در نظر بگیریم و اینکه اگر دارای پست دولتی شد چقدر صداقت دارد و چقدر می‌تواند انسان درستی باشد زیرا مهم سلامت اشخاص است و اینکه در آینده این فرد چقدر می‌تواند صداقت و پاکی داشته باشد و روانشناسی افراد و شناخت افراد بسیار مهم است و آینده را به درستی رقم می‌زند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: گاهی گزینش نادرست یک فرد می‌تواند موقعیت یک کشور را دستخوش تغییر کند و بدترین ضربه‌ها را بر پیکره دستگاه وارد کند بر عکس این هم مصداق دارد و گزینش یک فرد شایسته موقعیت کشور را ممتاز می‌کند و موقعیت بالایی را برای آن دستگاه به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اهمیت پاسداری از خون شهدا و آرمان‌های انقلاب گفت: باید بدانیم امثال حاج قاسم سلیمانی‌ها و این جوان‌ها برای چه جان شیرین خود را تقدیم کردند، مگر به جز برای حفظ ارزش‌ها، پس گزینشگر باید حافظ این ارزش‌ها باشد.

کد خبر 5674235

منبع: mehrnews-5674235

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید