شنبه، 29 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » سامانه قدرتمند بارشی وارد هرمزگان شد

سامانه قدرتمند بارشی وارد هرمزگان شد

کد خبر: 6052

بندرعباس - کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: سامانه قدرتمند بارشی عصر امروز از سمت غرب وارد هرمزگان می شود و تا اوایل هفته آینده در سطح استان فعال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی سی پور با تاثیر سامانه پرفشار تا ساعات ظهر امروز وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی (نعشی) پدیده غالب مناطق شرقی و مرکزی استان است و آب‌های تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اظهار کرد: با نزدیکی سامانه بارشی از ساعات بعدازظهر به خلیج فارس، ابتدا در مناطق غربی استان و جزایر خلیج فارس افزایش ابرناکی ، رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

سی سی پور بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (۱۵ تا ۱۷ دی) در برخی نقاط استان از جمله مناطق غربی، شرقی و جزایر خلیج فارس قابل توجه خواهد بود و سبب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی می‌شود.

وی عنوان کرد: از ساعات بعدازظهر آب‌های خلیج فارس و دریای عمان با افزایش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی مواج و متلاطم خواهد شد و توصیه می‌شود که شناورهای سبک از تردد خودداری و سایر شناورها با احتیاط تردد کنند.

سی سی پور با اشاره به اینکه از لحاظ دمایی فردا در بیشتر نقاط استان افزایش نسبی دمای کمینه و کاهش دمای بیشینه رخ می‌دهد، عنوان کرد: بامداد امروز حاجی آباد با کمینه دمای ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین شهر استان بود و کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس نیز ۱۳ درجه بالای صفر ثبت شد.

کد خبر 5673817

منبع: mehrnews-5673817

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید