جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » انتقال یافته‌های تحقیقاتی تحولی شگرف در بخش کشاورزی است

انتقال یافته‌های تحقیقاتی تحولی شگرف در بخش کشاورزی است

کد خبر: 6019

شهرکرد-رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر یافته‌های علمی و تحقیقاتی به خوبی در بخش کشاورزی به کار گرفته شود، شاهد تحولی شگرف در این بخش خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر چهارشنبه حسین برزگر در حاشیه مراسم انتقال یافته‌های تحقیقاتی اظهار کرد: اگر یافته‌های علمی و تحقیقاتی به خوبی در بخش کشاورزی به کار گرفته شود، شاهد تحولی شگرف در این بخش خواهیم بود.

وی ادامه داد: ظرفیت خوب تولید دانش فنی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری و وجود یافته تحقیقاتی کاربردی، ضرورت انتقال به موقع این دانش را به کشاورزان استان، صدچندان، می‌سازد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از اولویت‌های امروز، انتقال و ترویج یافته‌های تحقیقاتی بین کارشناسان، مروجان و بهره‌برداران و نیز آگاهی یافتن مستمر کارکنان ترویج، اجرا و بهره‌برداران پیش‌رو از طرح‌ها و یافته‌های تحقیقاتی کاربردی بخش شیلات و کشاورزی و زیربخش‌های مرتبط با آنها و در راستای تقویت و انسجام ارتباط متقابل تحقیقات و ترویج کشاورزی است.

برزگر خاطرنشان کرد: با وجود اینکه طی یک دهه اخیر ۳۰ درصد منابع آبی تحویلی به بخش کشاورزی کاهش یافته ولی خوشبختانه بیش از ۵۵ درصد میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته است و تولیدات در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری به بیش از ۱ میلیون ۶۰۰ هزار تن رسیده است که این موضوع نشان‌دهنده نقش تولید و به کارگیری یافته‌های تحقیقاتی جدید در این بخش است.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییراتی که درحوزه غذا اتفاق افتاده است باید جهت‌گیری و رویکردهای تحقیقاتی با این تغییرات تطبیق پیدا کند و دامنه تحقیقات و تنوع در این بخش با کمک یافته‌های علمی مراکز دیگر در سطح جامعه گسترش پیدا کند.

کد خبر 5673417

منبع: mehrnews-5673417

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید