دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » دو کارگاه ساختمانی پرخطر در زاهدان تعطیل شدند

دو کارگاه ساختمانی پرخطر در زاهدان تعطیل شدند

کد خبر: 5985

زاهدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تعطیلی دو کارگاه ساختمانی پرخطر در شهرستان زاهدان خبر داد.

حامد آرامش در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار و پس هماهنگی و دستور مقام قضائی، دو کارگاه ساختمانی در سطح شهرستان زاهدان که الزامات ایمنی و بهداشت کار را رعایت نکرده بودند، تعطیل شدند.

وی افزود: ماده ۱۰۵ قانون کار بر این نکته تاکید دارد که هر گاه در حین بازرسی، به تشخیص بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود، بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای مکلف هستند مراتب را فوراً و کتباً به کارفرما یا نماینده او و نیز به رئیس مستقیم خود اطلاع دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: وزارت متبوع و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسب مورد گزارش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای از دادسرای عمومی محل و در صورت عدم تشکیل دادسرا از دادگاه عمومی محل تقاضا خواهند کرد فوراً تعطیل و لاک و مهر تمام یا قسمتی از کارگاه را صادر کند و دادستان بلافاصله نسبت به صدور قرار اقدام و پس از ابلاغ، قرار صادر شده قابل اجرا است.

آرامش تاکید کرد: دستور رفع تعطیل توسط مرجع مربوطه در صورتی صادر خواهد شد که بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای و یا کارشناسان ذیربط دادگستری، رفع نواقص و معایب موجود را تأیید کرده باشند.

وی با بیان اینکه حفظ نیروی انسانی رسالت و وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و قانون بر این مورد تاکید بسیار دارد، تصریح کرد: رعایت الزامات ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی ضروری است و بدون تردید و اغماض با کارگاه‌های ساختمانی متخلف برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری با همکاری سایر دستگاه‌های و نهادهای دخیل در قالب گشت مشترک تمامی کارگاه‌های ساختمانی به منظور نظارت بر اجرای قوانین و مقررات ایمنی و بهداشت کار، یک هزار و ۱۶۲ مورد بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی انجام شده است.

کد خبر 5673359

منبع: mehrnews-5673359

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید