شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » خون حاج قاسم زاینده و رویش دارد

خون حاج قاسم زاینده و رویش دارد

کد خبر: 5932

اصفهان- شهادت اسارت ندارد و اکنون حاج قاسم بیش از آنکه تمام شده باشد آغاز شده و سبک زندگی او دور از دسترس نیست و خاصیت رویش دارد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: سر از پا نمی‌شناخت که در میدان حضور یابد، میدان نبرد با دشمن، نابودی داعش، برقراری امنیت، خدمت به مردم و جان فدای میهن. در واقع بخش عظیمی از وقت خود را برای خدمت‌رسانی به خلق الله تنظیم کرده بود. او می‌دانست که اجر و پاداشی بالاتر از این وجود ندارد که ثمره آن را هم در زندگی روزمره خود ببینید و هم جایگاه ابدیتش را آباد کند.

در دوره‌ای که برخی تنها مشغله چرب و شیرینی دنیا را دارند واز همین دنیا تجارت‌خانه‌ای برای آبادانی دین و دنیای خود ساختند، بهترین سرنوشت را برای خود و عزت و سربلندی برای ایران عزیز و ملت‌های مظلوم منطقه خصوصاً مردم مظلوم کشورهای محور مقاومت را رقم زد. اما این سبک از زندگی دور از دسترس نیست شرط اصلی آن دل‌سپردگی به ولی حق، مرزبندی با دشمن و صدق و اخلاص در یاری انقلاب اسلامی و جان‌فدایی در راه ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و مردم قهرمان و سربلند و سرافراز ایران اسلامی است. اگر طالب زندگی هم باشیم باید دانست این عشق به شهادت است که زندگی این دنیایی ما را نیز نورانی می‌کند و به آن معنا می‌بخشد و آن را برای تنفس در ارزش‌های والای انسانی و الهی مطبوع می‌سازد.

اکنون حاج قاسم بیش از آنکه «تمام» شده باشد «آغاز» شده است و تکرار آن به شعار شهدای انقلاب تحقق بخشیده است که می‌گفتند: «دشمن در چه فکریه ایران پر از بهشتیه» این خاصیت برجسته انقلاب اسلامی است که زاینده است و رویش دارد.

خون حاج قاسم انسان‌ساز است

«شهادت رسم و هنر مردان خدا است» اغلب به این جمله پایبند هستند و دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی استان اصفهان در همین راستا می‌گوید: آنانی که چون حاج قاسم سلیمانی اسطوره بوده و هستند و هرگز از یاد نمی‌روند؛ چراکه در راستای تعالی دین اسلام مجاهدانه کوشیدند.

سعید دادگستر با بیان اینکه ۱۳ دی‌ماه سومین سالگرد آسمانی شدن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش که به نام «روز جهانی مقاومت» نام‌گذاری شده است، بیانگر نقش و جایگاه بی‌نظیر آن شهید والامقام در فرماندهی جبهه مقاومت در عرصه جهانی است.، ادامه می‌دهد: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان بزرگ ایشان، نه تنها از ظرفیت محور مقاومت نکاست، بلکه از یکسو محیط داخلی ایران را سرشار از انسجام و وحدت ملی کرد و از سوی دیگر راهبرد و گفتمان مقاومت را برجسته‌تر ساخت.

وی معتقد است که یقیناً خون حاج قاسم سلیمانی انسان‌ساز خواهد شد، او اسطوره و اسوه جوانان جهان اسلام در امروز و فردای تاریخ خواهد بود. آمریکای جنایتکار نمی‌داند که ملت ایران کانون رویش حاج قاسم هاست و هزاران جوان مستعد و مصمم در مسیر حاج قاسم قرار خواهند گرفت و ذره‌ای به اراده مقاومت و مبارزه با تروریسم خللی وارد نخواهد شد.

شهادت اسارت ندارد

دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی استان اصفهان در ادامه بیان می‌کند: جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت برقراری صلح و ثبات منطقه اقدامات مؤثر و فعالی را به عمل آورده است. حاج قاسم تنها به ملت ایران تعلق نداشت از این رو دست‌های منتقم امت اسلامی و مظلومان جهان انتقام این خون‌های پاک را از آمریکای جنایتکار خواهد گرفت.

وی یادآور می‌کند در مکتب شهید سلیمانی جوان ایرانی آموخت که با تکیه بر میراث فرهنگی و تمدنی خویش قادر به ساختن و حفظ استقلال و عزت و عظمت میهن خویش است. دشمنان بدانند، ملتی که "شهادت" دارد، هرگز اسارت ندارد و راه روشن شهدا توسط جوانان برومند ایران اسلامی پرقدرت ادامه خواهد داشت.

حاج قاسم؛ ستون خیمه مقاومت منطقه

حجت الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز بر این باور است که نقش حاج قاسم در پیشبرد جریان مقاومت منطقه و شکست داعش بسیار پررنگ بوده و شهید سردار سلیمانی پرچم‌دار مبارزه با تروریسم و ستون خیمه مقاومت در منطقه بوده است.

وی با اشاره به یکی از ویژگی‌های حاج قاسم و تأکیدات وی در پیروی از ولی زمانه خاطر نشان می‌کند: در واقع وجود مؤلفه ولایتمداری در هر فرمانده‌ای باعث پیروزی او می‌شود هرچند که او از استعداد، تیزهوشی و توانایی نظامی بالایی هم برخوردار باشد اما این امر مستلزم پیروی از فرامین رهبری است.

کد خبر 5672307

منبع: mehrnews-5672307

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید