شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۹۵۷ پرونده تخلف صنفی در کهگیلویه تشکیل شد/ نظارت مستمر بر بازار

۹۵۷ پرونده تخلف صنفی در کهگیلویه تشکیل شد/ نظارت مستمر بر بازار

کد خبر: 5902

دهدشت_ رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: در ۹ ماه اخیر، ۵ هزار و ۲۳۱ واحد صنفی بررسی و از این تعداد برای ۹۵۷ فقره تشکیل پرونده تخلف شده است.

سید رضا خدیش در گفتگو با مهر، یکی از وظایف ذاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت را بازرسی بر بازار و کنترل قیمت‌ها عنوان کرد و افزود: اداره صمت کهگیلویه، چرام و لنده علاوه بر بازرسی‌های نوبه‌ای که در تمام روزهای سال بصورت شبانه روزی برای تنظیم بازار دارد، اقدام به گشت‌های مشترک با ادارات هم پا از جمله جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و دامپزشکی می‌کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر گشت مشترک با ادارات هم پا که در هفته یک تا دو بار اقدام به گشت‌های مشترک و سیار در سطح شهرستان دارند، سه اکیپ دو نفره برای گشت زنی و کنترل نیز فعالیت دارند.

خدیش تاکید کرد: در صورت شناسایی تخلف، واحد متخلف اعمال قانون خواهد شد.

وی بیان داشت: در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده برای صنوف تولیدی، خدماتی و فنی بر اساس کمیسیون نظارت نرخ‌های مصوبی لحاظ شده که باید در بنر چاپ و در دید مشتری نصب شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: سایر صنوف باید بر اساس فاکتور خرید و درصد سود بر روی کالا، قیمت گذاری و با در دید گذاشتن، کالا را بر اساس درصد قانونی سود به مشتری ارائه نمایند.

وی با اشاره به عملکرد ۹ ماهه صنعت، معدن و تجارت تعداد بازرسی‌ها را، از فروردین تا پایان آذرماه سال جاری، ۵ هزار و ۲۳۱ واحد اعلام کرد و افزود: تعداد پرونده‌های متشکله ۹۵۷ فقره به ارزش ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

خدیش با بیان اینکه بازرسان اداره صمت در طول شبانه روز در حال فعالیت هستند، توصیه کرد: شهروندان می‌توانند هر گونه کم فروشی، گران فروشی، عدم درج قیمت روی کالا و سایر موارد تخلف را غیر حضوری به سامانه ۱۲۴ و تلفن ۴۹۴۹ اداره صمت یا بصورت حضوری و کتبی گزارش نمایند.

وی خاطر نشان کرد: قطعاً نمایندگان بازرسی صنعت معدن تجارت در کمترین زمان ممکن با پاسخ دادن به شکایت آنها به گزارشات رسیدگی خواهند کرد.

کد خبر 5671963

منبع: mehrnews-5671963

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید