چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » نشست وزرای گردشگری عضو اکو در اردبیل برگزار می‌شود

نشست وزرای گردشگری عضو اکو در اردبیل برگزار می‌شود

کد خبر: 5884

اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

حسن محمدی ادیب در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در این نشست تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل را در ابعاد تاریخی، طبیعی و فرهنگی معرفی کرده و وزرای این کشورها را به عنوان نمایندگان با ظرفیت‌های عظیم گردشگری اردبیل آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: نشست سفرای کشورهای عضو اکو نیز در سال میلادی جدید با محوریت معرفی استعدادها و توانمندی‌های گردشگری کشورهای عضو اکو در اردبیل برگزار خواهد شد که در حاشیه این نشست سعی خواهیم کرد بیش از گذشته قابلیت‌های گردشگری استان اردبیل را در ابعاد مختلف معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از ۱۱ دی ماه به صورت رسمی اردبیل میزبان گردشگری کشورهای عضو اکو شد تا ما بتوانیم در سال‌جاری میلادی شرایط مناسب و بستر مطلوب سفرهای گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای عضو اکو را به مقصد اردبیل فراهم کنیم.

محمدی ادیب افزود: با همکاری وزارت امور خارجه و شرکت‌های فعال در حوزه تورگردانی، سعی ما بر این است تا تورهای متعددی را به مقصد اردبیل برپا کرده و از این رویداد و ظرفیت بی‌نظیر در معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان اردبیل استفاده کرده و این حوزه را به یک برند خاص تبدیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش زنگ گردشگری همزمان با آغاز سال میلادی جدید و میزبانی اردبیل از رویداد ۲۰۲۳ نواخته شد تا دانش‌آموزان، معلمان و گروه‌های فعال در مدرسه در این زمینه مشارکت کرده و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی متعددی را انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: سعی ما بر این است تا در شهرها و روستاهای استان در مرحله اول این قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری را شناسایی کرده و در ابعاد مختلف آنها را معرفی کنیم تا بیش از هر زمان دیگر عرصه گردشگری به تولید ثروت برای استان اردبیل تبدیل شود.

وی نگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به این حوزه یک نگاه فرابخشی با همکاری تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم شرایط مطلوب‌تری را در سال میزبانی گردشگری کشورهای عضو اکو شاهد و ناظر باشیم.

کد خبر 5671767

منبع: mehrnews-5671767

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید