دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » جلوی افزایش حجم ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه گرفته شود

جلوی افزایش حجم ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه گرفته شود

کد خبر: 5877

کرمان - رئیس قوه قضائیه خواستار جلوگیری از افزایش حجم پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای دوشنبه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضائی کرمان با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا اظهارداشت: باید جلو افزایش حجم ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه گرفته شود و چنانچه وضع ورودی‌ها به همین منوال باشد، توان نیروهای ما اعم از قضات و کارکنان به سبب کثرت کار زیاد و متراکم فرسوده می‌شود.

وی تاکید کرد: لذا ما در تلاش هستیم با اتخاذ تدابیری از جمله ارائه لوایح مربوطه، از حجم بالای ورودی پرونده‌ها به مراجع و محاکم قضائی بکاهیم.

وی با اشاره به راه‌های تقلیل حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی گفت: اصلاح قوانین ناظر بر جلوگیری از جرم‌انگاری‌های بلاوجه و توسعه و بسط بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در راستای حل و فصل دعاوی از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مسائل و مشکلاتی که از سوی نمایندگان قضات و کارکنان قضائی دادگستری کرمان در این جلسه مطرح شد، گفت: من این مسائل و مشکلات مطرح شده را قبول دارم و به همراه همکارانم در ستاد قوه قضائیه شبانه‌روز برای رفع این مسائل و مشکلات در تلاش هستیم.

وی بیان داشت: شما قضات و کارکنان قوه قضائیه می‌توانید با فکر و خلاقیت خود دستگاه قضائی را در راستای پیشبرد امور با همین امکانات موجود یاری رسانید و تحقیق و بررسی کنید که آیا همکاران شما با هر آنچه در توان‌شان است برای پیشبرد امور قضائی، همت می‌گمارند یا خیر؟

وی اظهارداشت: شهید حاج قاسم سلیمانی به سبب اخلاصی که داشت، دل‌های نیروهای مستعد را در نقاط مختلف منطقه و حتی جهان جذب کرد و این نیروهای مستعد را به نیروهای عملیاتی در عرصه‌های مختلف تبدیل کرد.

کد خبر 5671763

منبع: mehrnews-5671763

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید