پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تولید ۶۰ درصد ماهیان سردابی در مشگین‌شهر

تولید ۶۰ درصد ماهیان سردابی در مشگین‌شهر

کد خبر: 5876

اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: ۶۰ درصد ماهیان سردابی استان اردبیل در مشگین‌شهر تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش عصر دوشنبه در جریان بازدید از روند تولید آبزیان در مشگین‌شهر اظهار کرد: به دنبال وقوع سیل در اردیبهشت ماه امسال در مشگین‌شهر بخشی از تأسیسات و مزارع پرورش آبزیان در این شهرستان خسارت دیده بود که ما نسبت به جبران بخشی از خسارت اقدام کردیم.

وی از توزیع سیمان رایگان و ۶۵ دستگاه هواده برای پرورش ماهی در مشگین‌شهر خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری انجام شده، سازمان شیلات دستگاه هوادهی را تأمین و با خرید سیمان سعی کردیم تا به فعالان این حوزه کمک کنیم تا بخشی از خسارت وارده جبران شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل حمایت از تولیدکنندگان آبزیان را در سطح استان با تأمین برخی از امکانات و پرداخت تسهیلات یادآور شد و گفت: این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها زمینه افزایش تولید را فراهم کرده و قطعاً در سال‌های آینده روند تولید از شرایط کنونی بهتر خواهد شد.

اله‌بخش با بیان اینکه ۶۰ درصد ماهی سردابی استان در مشگین‌شهر تولید می‌شود، افزود: سالانه چهار هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردابی در استان اردبیل تولید می‌شود که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن متعلق به مزارع مشگین‌شهر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای سال آینده برنامه‌ریزی کردیم تا با حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان، این میزان تولید را به بیش از ۶ هزار تن افزایش دهیم.

اله‌بخش اضافه کرد: با همکاری نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس، سعی ما بر این است تا با پشتیبانی سرمایه‌گذار بنگاه اقتصادی در زمینه تولید خوراک آبزیان را در مشگین‌شهر احداث و راه‌اندازی کنیم تا امکان تأمین بخشی از نیازمندی‌های فعالان این عرصه فراهم آید.

مدیرکل شیلات استان اردبیل برنامه کوتاه مدت شیلات استان را افزایش ظرفیت تولید و همچنین تقویت واحد سطح در تولید متنوع آبزیان اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر مشگین، در سایر شهرستان‌ها نیز رویکرد اصلی حمایت از تولید آبزیان و همچنین راه‌اندازی بازار ویژه عرضه ماهی در شهرهای مختلف استان است.

کد خبر 5671746

منبع: mehrnews-5671746

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید