شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » دبیر بیست و یکمین جشنواره قلم زرین منصوب شد

دبیر بیست و یکمین جشنواره قلم زرین منصوب شد

کد خبر: 5857

حمید هنرجو با تصویت هیئت مدیره به عنوان دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره قلم زرین منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران، حمید هنرجو به عنوان دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره قلم زرین برگزیده شد.

هنرجو از سال ۸۱ عضو انجمن قلم ایران است و کتاب‌هایی در حوزه شعر و رمان منتشر کرده که از آن جمله می‌توان به مجموعه شعر «دست تنهایی‌ام را بگیر» و دو داستان «عروس حباب‌ها» و «هلوهای تپه بالایی» اشاره کرد. وی علاوه بر تحصیلات در رشته ادبیات فارسی دارای نشان هنری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سید احمد میرزاده سخنگوی انجمن قلم گفت: جشنواره قلم زرین از سال ۸۳ کار خود را آغاز کرده از قدیمی ترین جشنواره‌های غیر دولتی کشور است که به هیچ تشکیلات دولتی و شبه دولتی وابسته نیست و به طور مستقل توسط تشکل فراگیر اهالی قلم انقلابی کشور یعنی انجمن قلم ایران برگزار می‌شود و از بدو تأسیس به جز دوسال هر ساله به طور منظم برگزار شده است.

این جشنواره در پنج بخش، کتاب برگزیده سال را انتخاب و معرفی می‌کند که این پنج بخش عبارتند از: بخش نقد و پژوهش ادبی، بخش شعر بزرگسال، بخش داستان بزرگسال، بخش شعر کودک و نوجوان، و بخش داستان کودک و نوجوان. دو بخش اخیر در دوره‌های اولیه برگزاری قلم زرین وجود نداشتند و با کمرنگ شدن تدریجی جشنواره‌های ویژه کودک و نوجوان در کشور، این دو بخش از دوره سیزدهم به جایزه قلم زرین افزوده شده‌اند.

میرزاده درباره ویژگی‌های این دوره از جشنواره گفت: در این دوره کتاب‌هایی که از فروردین ۱۴۰۱ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ در محورهای پنجگانه جشنواره منتشر شده باشند از سوی پنج تیم داوری شامل ۱۵ داور بررسی و آثار برگزیده در چهاردهم تیر ماه ۱۴۰۲ روز قلم معرفی و از مؤلفان این آثار تقدیر می‌شود. همچنین در کنار برگزاری جلسات داوری، آثار برگزیده دوره قبل نیز طی سلسله جلساتی توسط کارشناسان امر نقد و بررسی می‌شود تا ویژگی‌های فنی و ارزش‌های محتوایی این آثار برای مخاطبان بیشتر آشکار شود.

کد خبر 5671497

منبع: mehrnews-5671497

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید