پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » برنامه‌ریزی برای افزایش سهم ایران در استانداردسازی بین‌المللی

برنامه‌ریزی برای افزایش سهم ایران در استانداردسازی بین‌المللی

کد خبر: 5846

خرم‌آباد- معاون سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش سهم ایران در استانداردسازی بین المللی، از تدوین ۲۴ هزار و ۸۰۰ استاندارد ملی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز درویش امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه با شروع دولت سیزدهم و رئیس سازمان استاندارد برنامه‌های تحولی در سطح ستاد سازمان و ۳۱ استان طراحی شده است، اظهار داشت: دایره فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد صرفاً بحث علامت استاندارد و کالا نیست، این یک بخش از کار است.

وی با بیان اینکه بخش‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه خدمات، اندازه شناسی، کم فروشی، اندازه گیری صحت ترازوها، ایمنی جایگاه‌های «سی ان جی»، ایمنی شهربازی‌ها، تأیید صلاحیت، آزمایشگاه‌های همکاری، شرکت‌های بازرسی و… از جمله فعالیت‌ها و اقدامات سازمان ملی استاندارد است، گفت: سازمان ملی استاندارد با شعار «دولت مردمی، استاندارد مردمی» و به عنوان وکیل مردم کار خود را با جدیت آغاز کرد.

معاون سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد حافظ ایمنی، سلامت و منافع مصرف کنندگان خواهد بود، عنوان کرد: پیگیری امور استان‌ها در سطح ستاد مرکز یکی از برنامه‌های مهم ما است.

درویش در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد عضو سازمان‌های جهانی استاندارد و سازمان‌های منطقه‌ای استاندارد سازی به نمایندگی از کشور ایران است، عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳۴ هزار و ۸۰۰ استاندارد ملی با بهره گیری از آخرین استانداردها و دانش بین المللی و همچنین دانش بومی و منطقه‌ای در کشور تدوین شده است.

وی، تاکید کرد: آنچه که ما دارای ظرفیت و حرف برای گفتن در کشور هستیم، برای آنها استانداردهای ملی تدوین شده است، این استانداردها به رایگان در اختیار صنعت، تجارت و تولید و خدمات کشور از سوی سازمان ملی استاندارد قرار گرفته شده است.

معاون سازمان استاندارد ایران با بیان اینکه این اطلاعات به واسطه آخرین دستاوردهای حوزه استاندارد سازی بین المللی صورت می‌گیرد به روز می‌شود، گفت: این امر به واسطه ۶۵۰ کمیته تخصصی سازمان استاندارد در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

درویش با تاکید بر اینکه با این استانداردها هم دانش به روز بین المللی وارد می‌شود و هم از منافع ملی کشور در تدوین استانداردهای بین المللی دفاع می‌شود، افزود: رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد این است که سهم خود را در استاندارد سازی بین المللی به خصوص در حوزه‌هایی مانند صنایع غذایی کشاورزی افزایش دهیم.

وی، بیان داشت: این افزایش سهم در استاندارد سازی منجر به صادرات خواهد شد و به عنوان نرم‌های بین المللی پذیرفته می‌شود.

کد خبر 5671291

منبع: mehrnews-5671291

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید