چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ایجاد بانک اطلاعاتی جامع برای امنیت غذایی در ایلام ضرورت دارد

ایجاد بانک اطلاعاتی جامع برای امنیت غذایی در ایلام ضرورت دارد

کد خبر: 5845

ایلام-معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع برای امنیت غذایی در ایلام ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی ظهر روز دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان با اشاره تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در استان، گفت: فضای استان به واسطه حضور این شهدای عزیز و گرانقدر معنوی شده است و برگزاری مراسم باشکوه و حضور همه افشار در این مراسم امید واهی دشمنان به یاس تبدیل کرد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به حوزه سلامت اقشار ضعیف، کم برخوردار و تحت پوشش نهادهای حمایتی استان، گفت: همه فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه منجر به از بین رفتن آسیب‌ها حوزه سلامت می‌شود.

حسنی با بیان اینکه تکلیف گرایی باید جایگزین توصیه گرایی شود، گفت: بانک اطلاعاتی برای شناسایی جامعه آماری که سو تغذیه دارند باید ایجاد شود و متولی و ناظر مستقیم آن دانشگاه علوم پزشکی است و باید از دستگاه‌های متولی در این راستا مطالبه گری کند.

وی با بیان اینکه سلامت روان و جسم افراد در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تکالیف دستگاه‌ها را برای رفع مشکل سو تغذیه کودکان مشخص کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، کم تحرکی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان در این راستا رضایت بخش است و خروجی این اقدامات، سلامت روحی و جسمی افراد را در پی خواهد داشت.

وی در پایان به اشاره به هفته زن که ۲۳ دیماه آغاز می‌شود، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مراسمات در خور شأن جایگاه زن در سطح استان اهتمام داشته باشند و همه ادارات برای این هفته برنامه‌های خود را ارایه دهند.

کد خبر 5671332

منبع: mehrnews-5671332

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید