یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کرمانشاه می‌تواند به قطب گردشگری سلامت غرب کشور تبدیل شود

کرمانشاه می‌تواند به قطب گردشگری سلامت غرب کشور تبدیل شود

کد خبر: 5818

کرمانشاه- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اشاره به همجوار بودن استان با کشور عراق و امکانات درمانی گفت: کرمانشاه می‌تواند به قطب گردشگری سلامت غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا سهیلی ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی استان که با حضور نماینده وزارت خارجه برگزار شد، اظهار کرد: دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمانشاه به عنوان پیشانی صنعت گردشگری نقش تعیین کننده‌ای در رونق این صنعت دارند.

وی افزود: استان کرمانشاه با توجه به مرزی بودن از ظرفیت مضاعفی برای جذب گردشگر برخوردار است و کشور عراق می‌تواند یک بازار بزرگ برای گردشگری استان باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: به ویژه در حوزه گردشگری سلامت با توجه به زیرساخت‌های موجود در استان این امکان وجود دارد که با فعالیت مناسب و بازاریابی درست کرمانشاه به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل شود.

سهیلی به استعداد و امکانات قوی مرز خسروی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های مرتبط باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا این مرز از تبلیغات منفی رها شود زیرا خسروی بهترین مرز کشور می‌تواند باشد و آزمون خود را در ایام اربعین پس داده است.

وی عنوان کرد: توسعه همکاری میان دفاتر خدمات مسافرتی استان و کشور عراق در دستور کار قرار دارد و برای تحقق آن رایزنی‌های لازم انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: در گام نخست این امکان وجود دارد با افزایش ارتباط با دفاتر مسافرتی عراقی برای حضور آن‌ها در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران برنامه‌ریزی شود.

سهیلی تصریح کرد: یکی از بهترین زمینه‌های تعامل با کشورهای همجوار بحث حضور در نمایشگاه‌ها است که می‌توان در این چهارچوب در حوزه تبلیغات و معرفی بهترین عملکرد را داشت.

وی همچنین به ارائه تسهیلات و مشوق‌ها از سوی وزارت‌خانه متبوع برای شرکت کنندگان اشاره کرد و گفت: همین موضوع یکی از راهبردهای تشویقی و تبلیغی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: دفاتر می‌توانند در زمینه تجهیز و همچنین حمل و نقل از محل تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده کنند.

سهیلی از نماینده وزارت خارجه خواست تا بیشتر در زمینه تسهیل امور اداری اقدام کنند و با تسهیل‌گری برای دفاتر خدمات مسافرتی نقش پررنگ‌تری در توسعه صنعت گردشگری استان داشته باشند که با قول مساعد نماینده وزارت خارجه همراه شد.

در ادامه جلسه نمایندگان دفاتر مشکلات و مسائل پیش روی خود را خصوصاً در زمینه مشکلات مالی، حمایت‌های دولتی، بحث کرونا، تعامل سایر بخش‌های گردشگری و… مطرح کردند که مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از معاون گردشگری استان خواست تا به صورت ویژه پیگیر حل این مشکلات باشد و با رفع این گونه مسائل زمینه توسعه گردشگری خصوصاً با کشور مجاور که بهترین فرصت برای برون رفت استان از وضعیت ایجاد شده است، فراهم شود.

کد خبر 5671266

منبع: mehrnews-5671266

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید