جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » عشایر ۳۰ درصد گوشت قرمز خراسان شمالی را تامین می‌کنند

عشایر ۳۰ درصد گوشت قرمز خراسان شمالی را تامین می‌کنند

کد خبر: 5768

بجنورد- سرپرست امور عشایر خراسان شمالی گفت: عشایر خراسان شمالی ۳ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند اما ۳۰ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا روشن ظهر یک شنبه در جمع عشایر شیروان اظهار کرد: عشایر، قشری کم توقع هستند که با کمترین زحمت برای دولت، بیشترین تولید را دارند و همواره یاری گر اقتصاد هستند.

سرپرست امور عشایر خراسان شمالی گفت: عشایر خراسان شمالی ۳ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند اما ۳۰ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند؛ از این رو تداوم فعالیت و ادامه تولید انها نیازمند نگاه و توجه ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات ارزنده ای به عشایر داده شده است اما همچنان کمبودهایی وجود دارد که نیاز است در تأمین آن، تلاش‌ها و حمایت‌های لازم انجام شود، عشایر استان نیازمند بهره مندی از آب آشامیدن سالم، بهداشت و ایلراه های مناسب هستند.

سرپرست امور عشایر خراسان شمالی افزود: با توجه به قرار داشتن در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه، انتظار می‌رود نگاه ویژه به عشایر داشته باشیم تا دغدغه‌های این تولیدکنندگان کاسته شود.

وی در پایان گفت: خراسان شمالی ۳۰ هزار عشایر دارد که ۷۰۰ هزار رأس دام سبک در اختیار دارند و ۳۰ درصد از گوشت قرمز این استان نیز از سوی عشایر تأمین می‌شود.

کد خبر 5670674

منبع: mehrnews-5670674

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید