دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » جشنواره مهدویت گامی در جهت خلق آثار جریان ساز در حوزه انتظار

جشنواره مهدویت گامی در جهت خلق آثار جریان ساز در حوزه انتظار

کد خبر: 5744

قم- رئیس جهاد دانشگاهی قم برگزاری جشنواره مهدویت را گامی در جهت خلق آثار تاثیرگذار و جریان ساز در حوزه انتظار دانست.

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: چهارمین دوره جشنواره مهدویت در راستای گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر مفهوم انتظار در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود که در این راستا همکاری خوبی از سوی نهادهای مختلف فرهنگی صورت گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی قم با بیان اینکه قم به واسطه حضور حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه در عرصه مهدویت پیشگام است افزود: در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان خارج از قم بودند و این امر نشان می‌دهد که نگاه کشور در این عرصه به قم معطوف است.

وی عنوان داشت: در راستای برگزاری این جشنواره، کارگاه‌های مختلف آموزشی نیز در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم آموزش‌هایی که در این زمینه ارائه می‌شود هم از نظر کیفی و هم به جهت کمی موجب تقویت آثار دریافتی باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی قم بیان داشت: این جشنواره سابقه چهار ساله‌ای دارد و در طول این سال‌ها آثار هنری بسیاری از سوی علاقمندان به حوزه مهدویت به دبیرخانه ارسال شده که امید است در این دوره به غنای آثار افزوده شود.

حیدری ابراز داشت: برای خلق اثر تأثیرگذار و جریان ساز در حوزه مهدویت لازم است مطالعات کافی در این مقوله داشته باشیم تا آثار تولیدی از چالش‌ها و آسیب‌های احتمالی مصون باشند.

وی افزود: بسیاری از ادیان الهی به مقوله موعود و انتظار منجی اعتقاد دارند که بالاترین آنان را در مکتب تشییع داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به بخش‌های مختلف چهارمین جشنواره ملی مهدویت عنوان داشت: بخش‌های ادبی، هنر و رسانه، ایده پردازی و نوآوری و کتابخوانی از جمله بخش‌های چهارمین جشنواره ملی مهدویت است که علاقمندان تا ۱۲ بهمن فرصت دارند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

کد خبر 5670299

منبع: mehrnews-5670299

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید