پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تولید آبشیرین‌کن‌های استان بوشهر به ۱۰۰ هزار مترمکعب در روزمی‌رسد

تولید آبشیرین‌کن‌های استان بوشهر به ۱۰۰ هزار مترمکعب در روزمی‌رسد

کد خبر: 5727

بوشهر- معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: تا پایان سال جاری و افتتاح طرح‌های جدید، تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر به حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید آقازاده صبح یکشنبه در بازدید از طرح‌های آبرسانی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای تأمین آب شرب پایدار در استان بوشهر اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی شیرین‌سازی آب دریا را یکی از مهمترین راهکارها برای تأمین آب شرب در استان بوشهر دانست و اضافه کرد: تأسیسات آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای ساحلی استان بوشهر در دست اجرا است.

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر دارای ظرفیت تولید ۴۵ هزار مترمکعب هستند از تلاش برای افزایش تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌‎‌های جدید، میزان تولید آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر در پایان سال به حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب خواهد رسید و آب آشامیدنی ۶۵ تا ۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر از آب شیرین‌کن‌ها تأمین خواهد شد.

آقازاده ادامه داد: مشکل کمبود آب ۳۰ درصد از روستاها با اجرای طرح جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی برطرف خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی شده با اجرای این طرح‌ها بخش عمده مشکل کمبود آب شهرها و روستاهای استان بوشهر برطرف و پایداری لازم در تأمین آب حاصل شود.

کد خبر 5670224

منبع: mehrnews-5670224

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید