شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » فعالیت کشتی‌های صید صنعتی در استان بوشهر بررسی می‌شود

فعالیت کشتی‌های صید صنعتی در استان بوشهر بررسی می‌شود

کد خبر: 5723

بوشهر - معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: فعالیت کشتی‌های صید صنعتی در استان بوشهر بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد حیدری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک سری ازکشتی‌ها با ابزار آلات مشخص مخصوص صید ماهیان صنعتی از جمله فانوس ماهیان در آب‌های استان هرمزگان و گروهی دیگر نیز ابزار مخصوص ویژه صید ماهیان یال اسبی در جنوب صیدگاه منطقه مطاف در آب‌های استان بوشهر است.

وی بیان کرد: این کشتی‌ها در استان بوشهر هر سال از نیمه دوم اردیبهشت تا نیمه اول مرداد ماه مجاز هستند در فاصله ۱۲ مایلی از خط مبدا ساحل در طول و عرض جغرافیایی ۵۱ تا ۵۲ درجه و ۳۰ درجه جغرافیایی در عمق ۵۰ متر به صید بپردازند.

معاون شیلات بوشهر گفت: این کشتی‌ها چند سال فعال بودند اما به دلیل برخی تخلف‌ها و رعایت نکردن محدوده صید و بروز برخی اعتراض‌ها از سوی جامعه صیادان سنتی در استان‌های هرمزگان و بوشهر در نهایت فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در قالب مصوبه‌ای فعالیت این کشتی‌ها را به مدت ۲ سال ممنوع اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه مدت ممنوعیت صید این کشتی‌های صنعتی تا پایان آذر ماه ۱۴۰۱ بوده یادآور شد: امروز با پایان زمان این ممنوعیت با توجه به درخواست مالکان این شناورها، بررسی‌های گسترده از سوی نهادهای امنیتی و قضائی و تشکیل جلسه‌های گسترده در شیلات ایران و به تبع آنها در استان‌های بوشهر و هرمزگان در زمان حاضر موضوع فعالیت دوباره این شناورها در دست بررسی دقیق قرار دارد.

حیدری با بیان اینکه ۸۰ درصد صید این کشتی‌های صنعتی یال اسبی است تاکید کرد: همه مالکان و خدمه این کشتی‌های صنعتی برای قوانین و آئین نامه‌های تدوین شده جدید موظف و مکلف به رعایت قوانین و دستورالعمل‌های تدوین شده هستند و در صورت تخلف با قاطعیت با آنها برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه استفاده خوراکی از ماهیان یال اسبی در کشور حرام است این صید به کشورهای آسیای شرقی صادر می‌شود به همین دلیل این صید اشتغال و ارزآوری خوبی برای صیادان دارد.

کد خبر 5670221

منبع: mehrnews-5670221

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید