یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » کتاب «جاده های پارس» در کرواسی رونمایی شد

کتاب «جاده های پارس» در کرواسی رونمایی شد

کد خبر: 5673

مراسم رونمایی از کتاب «جاده های پارس» اثر یاسمینا مهیچ در مرکز اسلامی شهر سیساک کرواسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عالم افندی کرنکیچ امام اصلی مرکز اسلامی سیساک در این برنامه تاکید کرد که هدف از اینگونه نشست‌های اجتماعی، گسترش افق‌های معرفتی و شناخت زیبایی‌های زندگی از طریق انتقال فرهنگ، هنر و ادبیات ملت‌های مختلف است.

هارون تانکوویچ مجری برنامه گفت: سفر و آشنایی با اقوام، فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف به بهترین نحو شخصیت انسان را کامل و گستره تفکر و دانش او را می‌گشاید. خوشحالم که اولین پانل نشست‌های اجتماعی این مرکز به بازگویی تجربه سفر به ایران اختصاص یافته است.

یاسمینا مِهیچ نویسنده کتاب «جاده‌های پارس» در این برنامه ضمن معرفی کتاب، به سوالات حاضران در خصوص تجربیات خود از گفتگو با مردم و دیدنی‌های ایران بخصوص در شهرهای تبریز، اصفهان، شیراز و … پاسخ داد.

وی ضمن بیان تجربیات خود از سفر به ایران و آداب، فرهنگ و سنت‌های مردمی که در شهرها و روستاهای ایران ملاقات کرده است، گفت: ارمغانِ تاریخ، ادبیات و هنر ایران برای جهان؛ اعتدال در فلسفه و فرهنگ است و از این نظر باید بگویم که شرق به ما نزدیک تر است.

در بین برنامه نیز کلیپ‌ها و تصاویری از شکوه فرهنگ و هنر، معماری و پیام‌های شاعران بزرگ ایرانی پخش شد. در این جلسه برخی حاضران نیز به بیان خاطرات و تجارب خود از سفر به ایران پرداختند.

کد خبر 5669622

منبع: mehrnews-5669622

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید