سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کمبود دارو و امکانات درمانی در ارمغانخانه

کمبود دارو و امکانات درمانی در ارمغانخانه

کد خبر: 5657

زنجان-عضو شورای شهر ارمغانخانه گفت: زیرساخت‌های شهری در شهر ارمغانخانه فراهم نیست و مردم از کمبود دارو رنج می‌برند.

حسین افشاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص مشکلات شهر ارمغانخانه اظهار کرد: بخش قره‌پشتلو ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که مرکزیت آن به ارمغانخانه با ۳ هزار نفر جمعیت اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه ارمغانخانه در حوزه بهداشت و درمان فقط یک مرکز جامع خدمات سلامت دارد، ابراز کرد: عنوان این مرکز طولانی است اما امکانات آن در حد یک خانه بهداشت هم نیست.

عضو شورای شهر ارمغانخانه با اشاره به افزایش مراجعات و اعتراضات مردمی در ماه‌های اخیر در خصوص کمبود دارو و امکانات بیان کرد: ساده‌ترین داروها مثل قطره استریل چشمی و امثال این هم در داروخانه پیدا نمی‌شود.

وی راه زنجان به قره‌پشتلو به طول بیش از ۳۰ کیلومتر را یکی از خطرناک‌ترین و ناامین‌ترین راه‌های استان خواند و گفت: اگر امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز در این محل تأمین شود از تردد غیرضروری مردم به خاطر یک سرماخوردگی ساده به مرکز استان جلوگیری می‌شود.

افشاری با بیان اینکه روستاهای همجوار نیز به این درمانگاه مراجعه می‌کنند و با کمبود دارو مواجه می‌شوند، ادامه داد: مسئولان درمانگاه درخواست خود را به دانشگاه علوم پزشکی ارسال می‌کنند اما اقلام مورد نیاز یا دیر به دست می‌رسد و یا کامل نیست.

وی به قرارگیری موضوع رسیدگی و تأمین مایحتاج مردم مناطق محروم در اولویت مسئولان تأکید کرد و افزود: ارمغانخانه اسم شهر دارد اما زیرساخت‌های شهری در آن فراهم نیست و مهمترین درخواست ما از مسئولان این است که به مناطق کم برخوردار توجه بیشتری کنند.

عضو شورای شهر ارمغانخانه درخواست صدور مجوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای استقرار داروخانه دولتی یا خصوصی را مطرح کرد و گفت: زیرساخت لازم برای استقرار این داروخانه نیز فراهم است به طوری که ساختمان قدیمی درمانگاه خالی بوده و می‌توانند از این محل استفاده کنند.

افشاری با اشاره به اینکه در مرکز استان اگر در یک داروخانه دارویی موجود نباشد، به دلیل تعدد داروخانه‌ها می‌توان آن را از محل دیگری تأمین کرد، یادآور شد: وجود چند داروخانه در یک محل همچوشانی ایجاد می‌کند و افراد می‌توانند نیازهای خود را به راحتی تأمین کنند.

کد خبر 5669333

منبع: mehrnews-5669333

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید