یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » پروژه‌های شهرداری زاهدان باید دارای زمانبندی باشد

پروژه‌های شهرداری زاهدان باید دارای زمانبندی باشد

کد خبر: 5608

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های شهرداری باید دارای زمانبندی باشد و مشمول گذر زمان نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی پنجشنبه شب در نشست با شهردار، معاونین و مسئولان شهرداری زاهدان که در محل استانداری سیستان و بلوچستان، برگزار شد، افزود: فضای شهری در روح و روان افرادی که در شهر زندگی می‌کنند و هم افرادی که وارد شهر می‌شوند، تأثیر مستقیم دارد، براین اساس تغییر چهره کنونی شهر زاهدان نیازمند کار دقیق و حساب شده و همچنین خلاقیت و نوآوری است.

وی بیان کرد: در بخش زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های شهری مثل آسفالت کیفیت کار باید مد نظر باشد و کار اصولی انجام شود زیرا دوباره کاری، موجب تحمیل هزینه‌های گزاف به شهرداری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در امر زیباسازی شهر اظهار کرد: محیط اطراف ساختمان‌های اداری و درب منازل باید توسط ادارات مربوطه و خود مردم به‌طور متحدالشکل زیباسازی و پیاده رو سازی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسئله فرهنگ سازی در حوزه تغییر چهره شهر بسیار اثر گذار است، گفت: امر فرهنگ سازی باید از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و خود شهرداری با استفاده از تبلیغات شهری تقویت شود.

کرمی اظهار داشت: در بحث ساخت و سازها درآمد شهرداری مهم است و در این بخش لازم است؛ قانون برای همه مراجعه کنندگان به طور یکسان اجرایی شود.

وی تاکید کرد: پروژه‌های شهرداری نیز باید دارای برنامه زمانبندی باشد و مشمول گذر زمان نشود زیرا اگر با برنامه نباشد هزینه‌ها در گذر زمان چند برابر می‌شود و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دکه‌های سطح شهر باید در قالب بازارچه ساماندهی شود که این کار نیازمند احداث چند سوله متمرکز است و این اقدام کم هزینه ضمن ایجاد اشتغال پایدار برای صاحبان آن، موجب کسب درآمد ثابت برای شهرداری نیز می‌شود.

وی در ادامه در خصوص ساماندهی بازار عرضه دام زنده مرکز استان نیز گفت: نظم و آراستگی در فضای شهر بسیار مهم و نشاط آور است، براین اساس فضای مناسب برای فروش و عرضه دام فراهم شود.

کرمی گفت: بازار چهارراه رسولی بازار سنتی و یکی از نمادهای مهم استان است و نیاز به ساماندهی دارد تا هم کسبه از کار کردن و هم مردم از خرید خودشان لذت ببرند.

وی تاکید کرد: لازم است تا با کار جهادی و میدانی تلاش شود؛ هر کس وارد شهر می‌شود زیبایی شهر را ببیند و ذهنیت نادرست امنیتی بودن استان را از بین ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: آینده استان کاملاً درخشان بوده و سیستان و بلوچستان در تحت پوشش محرومیت، ثروت و ظرفیت‌های نهفته فراوانی در حوزه معادن، کشاورزی، دریا و مرز دارد که باید با تلاش و توکل بر خداوند قدم‌های محکمی در مسیر توسعه و تغییر چهره استان برداریم.

کد خبر 5668439

منبع: mehrnews-5668439

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید