چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » توجه به نوآوری موجب خلق ثروت و قدرت می‌شود

توجه به نوآوری موجب خلق ثروت و قدرت می‌شود

کد خبر: 5604

اصفهان-رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: نوآوری یک زنجیره است که تکرار آن موجب پیشرفت هر استان و کشور خواهد شد و خلق ثروت و قدرت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه رویداد توسعه و ارتقا زیست بوم استان‌ها (تانا) جمعه ۹ دی ماه سال جاری به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ابراز خرسندی از دیدار و حضور در بین فناوران در این رویداد اظهار داشت: نوآوری یک زنجیره است که آغاز و پایان دارد و در واقع از مطرح شدن ایده تا تجاری‌سازی ادامه دارد و تکرار این چرخه موجب پیشرفت هر استان و کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اطلسی از موضوعات مختلف در جهان گفت: دو موضوع نوآوری و توزیع ثروت در مناطق مختلف جهان در این اطلس مشخص شده بود که بیشترین نوآوری و ثروت در کجای جهان قرار دارد؛ این امر نشان می‌دهد که توجه به نوآوری، ثروت، قدرت و سایر موارد مشابه آن را ایجاد می‌کند.

قاسم مصلحی خاطر نشان کرد: امروزه سرمایه فیزیکی و تولید سنتی نقشی در نوآوری ندارد و شرکت‌های بزرگ دنیا تمرکز خود را بر نوآوری قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از جمله سازمان‌هایی است که در نظام نوآوری پیش قدم شده، گفت: این شهرک بیش از ۸ هزار اشتغال به صورت تمام وقت و یا نیمه وقت ایجاد کرده است و ۵۵۰ نفر با مدرک دکتری در این شرکت‌ها مستقر هستند که با تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برابری می‌کند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: در گذشته به نوآوری به عنوان یک فعالیت فانتزی نگاه می‌شد که امروزه نتیجه و ثمره خود را هویدا کرده است؛ از سویی دیگر با وجود سختی‌ها در تغییر نگاه به نوآوری و تجاری‌سازی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مأمنی برای فناوران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برگزاری رویداد تانا تصریح کرد: درواقع این رویداد به بخشی از نظام نوآوری توجه دارد که عمده مباحث و ایده‌های مطرح شده بر چالش‌های استان متمرکز است.

مصلحی با اشاره به امنیت غذایی، محیط زیست و آب به عنوان محورهای اصلی رویداد گفت: مجموعه فاتح افتخاری برای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که تمرکز خود را بر امنیت غذایی قرار داده و یکی از حامیان برگزاری این رویداد به شمار می‌رود که فرهنگ‌سازی بسیار خوبی را در این زمینه در پیش گرفته است.

وی یادآور شد: اتمام این رویداد به معنای خاتمه دادن نیست بلکه مسئولان برگزاری این رویداد حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها و به ثمر رساندن آنها را ادامه خواهند داد.

لازم به ذکر است که این رویداد با محوریت بررسی چالش‌ها و نیازهای اساسی استان اصفهان در سه شاخص آب، محیط‌زیست و امنیت غذایی برپا شد. در مجموع ۵۶ ایده نوآورانه به دبیرخانه تانا ارسال شد که ۲۶ طرح در حوزه امنیت غذایی، ۱۸ طرح در حوزه محیط زیست و ۱۲ طرح در حوزه آب است و از میان آنها ۱۸ ایده مُنتخب در مراسم پایانی معرفی و در هر بخش، سه ایده برتر برگزیده شد.

کد خبر 5668276

منبع: mehrnews-5668276

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید