سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » درگیری مرزداران هیرمند باسوداگران مرگ/کشف ۱۶۰ کیلوگرم شیشه وتریاک

درگیری مرزداران هیرمند باسوداگران مرگ/کشف ۱۶۰ کیلوگرم شیشه وتریاک

کد خبر: 5600

زاهدان- فرمانده هنگ مرزی زابل از درگیری مرزداران شهرستان هیرمند با سوداگران مرگ کشف ۱۶۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع شیشه و تریاک در مرزهای شمالی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مه ر، سرهنگ علیرضا سنچولی در تشریح این خبر افزود: مرزداران هنگ مرزی زابل در راستای تشدید مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و بکارگیری تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، از قصد قاچاقچیان مواد مخدر برای انتقال محموله خود در حوزه استحفاظی گروهان مرزی هیرمند به داخل کشور آگاه شدند و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل، به تشدید پوشش نوار مرزی پرداختند.

فرمانده هنگ مرزی زابل ادامه داد: مرزداران این فرماندهی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان به اجرای هدفمند کمین پرداخته و با کنترل و پایش منطقه، قاچاقچیان را مشاهده و بلافاصله فرمان ایست را صادر کردند که قاچاقچیان بدون توجه به دستور مأموران، سعی در متواری شدن از محل داشتند.

وی تصریح کرد: مرزداران با رعایت قانون بکارگیری سلاح به تیراندازی هدفمند به سمت قاچاقچیان اقدام کردند که با توجه به حجم آتش و اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مأموران، سوداگران مرگ عرصه را به خود تنگ دیده و در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

سنچولی بیان کرد: سوداگران مرگ که قصد داشتند در دو عملیات محموله خود را به صورت خودرو و کوله باری وارد کشور کنند، در یک عملیات با رها کردن محموله از محل متواری شدند و مرزداران موفق شدند در این عملیات در پاکسازی منطقه ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و دستگیری یک نفر متهم و کشف یک قبضه سلاح جنگی کلاش، ۲۹ تیر مهمات مربوطه و مقدار ۷۵ کیلوگرم شیشه و ۸۵ کیلوگرم تریاک کشف کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرزداران هنگ مرزی زابل برابر وظایف ذاتی خود با هرگونه تجاوز و قاچاق مواد افیونی که بلای خانمان‌سوز جوانان کشور است، برخورد خواهند کرد.

کد خبر 5668448

منبع: mehrnews-5668448

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید