شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » خروج مواد خام از هرمزگان با ایجاد زنجیره‌های تبدیلی متوقف می‌شود

خروج مواد خام از هرمزگان با ایجاد زنجیره‌های تبدیلی متوقف می‌شود

کد خبر: 5592

بندرعباس - استاندار هرمزگان با بیان اینکه الگوی پیشرفت توام با عدالت‌ در استان هرمزگان در حال اجرا است، گفت: با طرح‌های ویژه و ایجاد زنجیره‌های مختلف تبدیلی از خروج مواد خام جلوگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در نشست با دبیران کانون‌های هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی، اظهار داشت: دولت سیزدهم با شعار ایران قوی و دولت مردمی روی کار آمد بر همین مبنا برنامه‌ریزی‌ها در استان هرمزگان به گونه‌ای انجام شده که الگوی مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی پیشرفت توام با عدالت اجرایی شود.

وی با اشاره به مردم اساس بودن و توجه به توسعه عدالت محور استان در این الگو، افزود: رسالت اصلی انقلاب محور قراردادن مردم در تمام امور بوده و یکی از اساسی‌ترین راهبردهای ما در این مسیر مردمی سازی امکانات دولتی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، سالن‌ها و اماکن ورزشی، تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین دولتی و تمرکز خاص بر روی مسائل آموزشی بوده است.

استاندار هرمزگان در خصوص مردمی‌سازی امکانات بیمارستان مدیریت بحران استانداری، تصریح داشت: در حوزه درمانی و فعال کردن این بخش تاکنون بیش از ۴۷ هزار خدمت رایگان پزشکی در قرارگاه مردم انجام شده که حدود ۳۰ هزار خدمت آن مربوط به حوزه دهان و دندان بوده، همچنین در بخش اماکن و سالن‌های ورزشی نیز ۳۴۴ مورد طبق زمان‌بندی به مردم و هیئت‌های ورزشی اختصاص یافت از سوی دیگر بالغ بر ۲۵۰ دستگاه تجهیزات سنگین راه‌سازی هم نوسازی شد و بخشی در خدمت راهسازی و بازگشایی و لایروبی رودخانه‌های فصلی نقاط پر خطر استان قرار گرفته است.

دوستی با تاکید بر اینکه در این طرح مردمی‌سازی سعی شد امکانات معطل دولتی در اختیار خدمات‌دهی به مردم قرار گیرد گفت: تجهیز آزمایشگاه‌های مختلف علمی و اجرای طرح کیفیت بخشی آموزشی نیز در کنار راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنایع مهم‌ترین اقدامات در حوزه آموزشی بوده است.

وی توجه به توسعه و بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های خدادادی استان و تعریف پروژه‌های مختلف در قالب شهرهای جدید را گامی مهم در راستای تحقق شکوفایی اقتصادی استان و کمک به پیشرفت کشور دانست و گفت: در این حوزه توجه به ایجاد زنجیره‌های تبدیلی مواد خام خروجی از استان بود، استان هرمزگان ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد که طرح‌های مختلفی برای جلوگیری از خروج مواد خام از استان با اولویت زنجیره‌های ترکیبی شیمی - معدن در دستور کار است.

استاندار هرمزگان گفت: در سراسر دنیا کشورهای محدودی هستند که هم‌پوشانی میان زنجیره شیمی و معدن دارند که ایران و استان هرمزگان از این جمله‌اند، فرآیندها در این نوع از طرح‌ها بلندمدت هستند و بر همین مبنا کلنگ چندین طرح مهم از جمله پارک کود زده شده و طراحی پارک شوینده‌ها در هرمزگان نیز در مراحل نهایی است تا فرمایش رهبری در خصوص عدم خروج مواد خام از کشور عملیاتی شود.

وی با معرفی کیف سرمایه‌گذاری و اقدامات انجام شده برای تسهیل سرمایه‌گذاری و ترغیب سرمایه‌گذاران تصریح کرد: مقدمات ایجاد شهرک ترانزیتی با توجه به راهبرد دولت در حوزه ترانزیت و دیپلماسی منطقه‌ای انجام و زمین مناسب طرح نیز تخصیص یافته و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

دوستی تاکید بر کارآمدی در دولت سیزدهم را مهم خواند و گفت: دولت هر کجا احساس کند نیاز به تغییر وجود دارد این تغییرات را ایجاد خواهد کرد تا کیفیت خدمات افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، توسعه جزیره بوموسی و جزایر تابعه آن را مورد تاکید ویژه قرار داد و ادامه داد: این جزایر چشم و چراغ جمهوری اسلامی ایران هستند و موضع کشور در خصوص تمامیت ارضی تغییر نیافتنی و شفاف است و از طرف دیگر نیز توسعه این جزایر و خدمات‌دهی ویژه به مردم شریف جزایر در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان این گفت‌وگو و تبیین اقدامات دولت در استان، از ایده‌ها و طرح‌های مختلف ارائه شده توسط اساتید حاضر در جلسه به ویژه از تشکیل اندیشکده‌های علمی در سطح استان استقبال و برای حمایت از آن اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، نشست چند روزه دبیران کانون‌های هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بندرعباس به میزبانی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ها برگزار شده است.

کد خبر 5668517

منبع: mehrnews-5668517

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید