دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » «جهان کوچک ملایر» الگویی برای همه کشورها

«جهان کوچک ملایر» الگویی برای همه کشورها

کد خبر: 5569

همدان- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مجموعه تفریحی و گردشگری جهان کوچک که به خوبی در شهرستان ملایر اجرا شده، بدون شک می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای سایر کشورها باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عزت‌الله ضرغامی پنج‌شنبه در بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری مینی‌وُرلد (جهان کوچک) ملایر اظهار داشت: این اقدامی که در ملایر انجام شده یکی از کارهای بسیار خوب در حوزه گردشگری است که در برخی کشورها انجام شده است.

او افزود: مجموعه جهان کوچک شهر ملایر به صورت موضوعی بسیار جاذبه ایجاد می‌کند و می‌تواند علاوه بر ایجاد گردشگری، محیط تفریحی، شاد و آموزشی باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بازدیدکنندگان در اینگونه مجموعه‌های تفریحی و گردشگری با دنیا آشنا می‌شوند ادامه داد: این ایده در معاونت گردشگری وزارتخانه مورد بحث قرار گرفت که در نقاط مختلف کشور اینگونه مجموعه‌ها را داشته باشیم.

ضرغامی گفت: امروز در بازدید از مجموعه جهان کوچک ملایر بسیار خوشحال شدیم که این طرح به خوبی در این شهرستان با سرمایه‌گذاری خوبی اجرا شده است‌.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: زمین بسیار خوبی به این مجموعه اختصاص یافته و سازه‌های خوبی کار شده و در ارتباط با خود سازه اصلی، در مقیاس پایین‌تر کار شده است.

ضرغامی با تاکید بر تکمیل این مجموعه بسیار زیبا تصریح کرد: در صورت تکمیل یکی از جاذبه‌های بسیار خوب گردشگری است و لازم است مقبره کوروش هم به آن اضافه شود که می‌تواند الگویی برای کشورهای دیگر شود.

مجموعه تفریحی، توریستی و گردشگری با وسعت ۴۸ هکتار در شمالی ترین نقطه شهر ملایر در دست اجرا است و تاکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل ورسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان در این مجموعه نصب شده و یا در حال تکمیل است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه پس از ورود به ملایر با حضور در گلزار بهشت هاجر این شهر به مقام شامخ شهدای شهرستان ملایر در استان همدان ادای احترام کرد.

کد خبر 5668346

منبع: mehrnews-5668346

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید