جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آئین نکوداشت آیت الله شفیعی و ۲ فرزندش در دزفول برگزار شد

آئین نکوداشت آیت الله شفیعی و ۲ فرزندش در دزفول برگزار شد

کد خبر: 5553

دزفول- مراسم نکوداشت آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و دو فرزند شهید و مرحوم وی با حضور مسئولان کشوری و استانی در دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه دزفول صبح امروز پنجشنبه در این مراسم که با حضور گسترده مردم، مسئولان و جامعه روحانیت، طلاب و برخی شخصیت‌های لشکری و کشوری در حسینیه ثارالله برگزار شد، با بیان اینکه عالم دین از منظر آموزه‌های دینی مقامی بس رفیع و بالا دارد، اظهار کرد: آیت الله شفیعی عالم وارسته‌ای است که سال‌ها در منبر و محراب به نشر احکام الهی و نورانی اهل بیت اهتمام داشته و دارد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: آیت الله شفیعی عالمی زمان شناس است که با درک نیازهای فقهی و فرهنگی جامعه با تلاش و کوشش علمی و منش اخلاقی خود جامعه تشنگان زلال معارف را همواره سیراب کرده است.

وی با قدردانی از آیت الله شفیعی به دلیل اجابت درخواست برگزاری این اجلاس، گفت: برگزاری این اجلاس نکوداشت اگرچه با کاستی‌هایی همراه بود اما تکلیفی بود که بر خود احساس می‌کردیم که با یاری و تلاش ستاد نکوداشت علما و نخبگان و همچنین با همت و یاری مسئولان موفق به تحقق این امر مهم شدیم.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه آیت الله شفیعی سراسر عمر خود را با تلاش و مجاهدت در خدمت به دین، ولایت و مردم سپری کرده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در زمان بازگشت پیکر مطهر فرزند آیت الله شفیعی که در عملیات کربلای ۴ به فیض شهادت نائل شدند و همچنین در زمان ارتحال دیگر فرزند برومند این عالم یعنی مرحوم حجت الاسلام سید محسن شفیعی پیام لطف و تسلیت به محضر آیت الله شفیعی دادند که این امر سندی افتخارآمیز برای معظم له محسوب می‌شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی از همه افراد و دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که در راستای برگزاری هرچه بهتر این نکوداشت همکاری داشتند، قدردانی کرد.

دبیر ستاد نکوداشت علما و نخبگان شهرستان دزفول در این آئین گفت: ستاد مردمی نکوداشت علما و نخبگان فصلی نو در کنشگری فرهنگی در شهرستان و کشور به حساب می‌آید.

حجت الاسلام مهدی زارع افزود: این ستاد مجموعه‌ای مردمی بوده که در راستای اعتلای فرهنگ دینی گام برداشته و در این میان با یک تعامل خاص با دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی وارد عمل شد و در جلسات متعدد آنها را نسبت به ضرورت برگزاری چنین گفتمان‌هایی به منظور تکریم و معرفی انسان‌هایی که می‌توانند اسوه اخلاق برای همه اقشار به ویژه جوانان باشند، آگاه کرد.

دبیر ستاد نکوداشت علما و نخبگان دزفول، این ستاد را یک ابتکار از سوی بسیج جامعه مهندسان شهرستان دزفول برشمرد و عنوان کرد: بسیج جامعه مهندسان پیشنهاد تشکیل این ستاد را ارائه دادند که طرح آنها مورد موافقت و استقبال قرار گرفت و یک سال و نیم است که این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده و در گام نخست مراسم نکوداشت حکیم دزفولی حجت الاسلام خسروپناه را برگزار کرده است.

حجت الاسلام زارع از پشتیبانی و پیگیری‌های متعدد امام جمعه دزفول، فرماندار، شهرداری، دانشگاه‌ها، انجمن مفاخر کشور و سازمان اوقاف در راستای برگزاری هرچه بهتر و با کیفیت این اجلاس قدردانی کرد.

به گزارش مهر، در این آئین نکوداشت، چهره‌هایی همچون آیت الله «محسن اراکی» عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت الله «سیدمحمدعلی موسوی جزایری» زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان، سردار «حسن شاهوارپور» فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، «محمود شالویی» رئیس انجمن مفاخر کشور، «سید احمد آوایی» نماینده مردم دزفول در مجلس، «سیدعلی آوایی» وزیر سابق دادگستری، حجت الاسلام «رضا کلاه کج» مدیرکل ارشاد خوزستان، جمعی از مسئولان محلی دزفول و شهرستان‌های شمال خوزستان، جامعه روحانیت و طلاب و تعدادی از شخصیت‌های لشکری و کشوری حضور داشتند.

آیت الله شفیعی در سال ۱۳۱۹ در شهرستان دزفول متولد شد. این عالم پس از طی کردن دروس مقدماتی در اهواز در سن ۲۰ سالگی یعنی از سال ۱۳۳۹ تا ۱۳۴۷ در محضر اعاظم حوزه علمیه نجف با تلاش و جدیت به تحصیل علوم دینی پرداخته و در سن ۳۵ سالگی به ملکه اجتهاد دست یافتند.

آئین نکوداشت آیت الله شفیعی و ۲ فرزندش در دزفول برگزار شد

این عالم علاوه بر سال‌ها تدریس در حوزه دانشگاه بیش از ۱۰۰ کتاب به زبان‌های عربی و فارسی در زمینه‌های گوناگون علمی و اجتهادی نگاشته‌اند که بیش از ۴۰ کتاب ایشان به چاپ رسیده است.

نمایندگی حضرت امام خمینی (ره) در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان، ریاست دستگاه قضائی خوزستان و نماینده مردم خوزستان از دور دوم مجلس خبرگان رهبری تاکنون بخشی از مسئولیت‌های آیت الله شفیعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است.

فرزند آیت الله شفیعی، شهید سیدمرتضی شفیعی متولد ۱۳۴۶ در تاریخ ۴ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید و یکی دیگر از فرزندان این عالم حجت الاسلام سید محسن شفیعی که مسئولیت دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان را برعهده داشت در واپسین روزهای سال ۱۴۰۰ به دیار حق شتافت.

حجت الاسلام «محسنی اژه ای» ریاست قوه قضائیه، آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، آیت الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، محمد مخبر معاون اول ریاست جمهوری، عباس صفریان فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، مدیر کل مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیرعامل شرکت فناور آب غدیر خوزستان پیام‌ها و بیانیه‌هایی در خصوص این مراسم و تجلیل از شخصیت آیت الله شفیعی صادر کردند که در مراسم قرائت شد.

پخش کلیپ مستند زندگینامه آیت الله شفیعی، شعرخوانی توسط شاعر و رونمایی از دو کتاب به قلم آیت الله شفیعی از دیگر بخش‌های اجلاس نکوداشت آیت الله شفیعی در دزفول بود.

کد خبر 5667946

منبع: mehrnews-5667946

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید