دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » پیگیری مشکلات اقتصادی نباید موجب غفلت از امور فرهنگی شود

پیگیری مشکلات اقتصادی نباید موجب غفلت از امور فرهنگی شود

کد خبر: 5536

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به این که هم اکنون بیشتر، مباحث اقتصادی و معیشتی در جامعه ما جریان دارد و تلاش ما برای رفع آنهاست ولی این به معنای نادیده گرفتن فرهنگ نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری صبح پنجشنبه در نشست مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی اظهار کرد: فرهنگ، اساس و پایه هر اتفاقی در کشور ماست و کسی نمی‌تواند موضوع فرهنگ را نادیده بگیرد زیرا فرهنگ، دارای اصالت است و تغییر نمی‌کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون بیشتر، مباحث اقتصادی و معیشتی در جامعه ما جریان دارد و تلاش ما برای رفع آنهاست و لازم است به آن بیشتر توجه شود ولی این به معنای نادیده گرفتن فرهنگ نیست و غفلت از آن نیز جایز نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی براساس فرهنگ دینی و اسلامی پیگیری شود هیچ مشکلی رخ نخواهد داد و نگاه ما نیز توجه به این موضوع است.

نظری گفت: مساجد باید با برنامه ریزی بتوانند دیگران را به سوی خود جذب کنند و برای این کار باید در کنار تجربه از ارتباط چهره به چهره نیز بهره برد و تأثیرگذار بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: همه گروههای فرهنگی برای فعالیت در مساجد باید با مدیریت امام جماعت به فعالیت خود بپردازند و این موضوع موجب تقویت آن مسجد نیز خواهد شد تا از تمام ظرفیت‌های فرهنگی برای حل مسائل به خوبی استفاده شود.

وی اضافه کرد: اگر برای انجام کارها به مفاهمه برسیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی ما را متوجه به ظرفیت‌های درونی و ملی کرده است.

نظری گفت: معتقد هستیم برای انجام کارها باید جوشش از درون حرکت‌های انقلابی آغاز شود و بر همین اساس باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا واقعاً توانستیم از همه ظرفیت‌ها برای حل مسائل استفاده کنیم و در عین حال چه مساله را قرار است در اولویت حل کردن قرار دهیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید حرکت آغاز شود و به موازات آن تأمین مالی نیز دنبال شود در حالی که برخی از مدیران روش‌های پرخرج را پیش می‌گیرند و اگر شرایط مالی فراهم نشد تقصیر را گردن عدم تحقق منابع می‌اندازند.

وی ادامه داد: یکی از آفت‌های مهم در همه عرصه‌های مدیریتی، نگاه پول محوری است و اینکه هر اقدامی با این موضوع سنجیده شود و حال آنکه دریافت هزینه و پول، ابزار و الزامی است که گاهی نگاه به آن، باعث متوقف شدن کار می‌شود و تفاوت مدیریت جهادی و اداری نیز در همین نگاه است.

نظری گفت: مدیر اداری منتظر هزینه و بودجه است تا پس از مشخص شدن آن برنامه ریزی کند و حال آنکه مدیر جهادی، اول مساله و گره را شناسایی کرده و سپس برای رفع آن با استفاده از الزامات که یکی از قسمت‌های آن هزینه و پول است اقدام می‌کند.

کد خبر 5667933

منبع: mehrnews-5667933

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید