دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » رشد ۲۵ درصدی اهدای خون بانوان لرستانی

رشد ۲۵ درصدی اهدای خون بانوان لرستانی

کد خبر: 5525

خرم‌آباد- مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به رشد ۲۵.۵ درصدی اهدای خون بانوان این استان طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، تاکید کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، نیازی مستمر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سوری امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۳۶ هزار و ۵۷۱ واحد خون در استان اهدا شده است، اظهار داشت: با توجه به اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ اهدای خون در ۹ ماهه امسال، شاهد رشد ۲۵ درصدی اهدای خون بانوان در پایگاه‌های انتقال خون استان بودیم.

افزایش اهدای خون در لرستان

وی، از افزایش ۱۹.۶۶ درصدی خون گیری در ۹ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در ۹ ماهه سال گذشته ۳۰ هزار و ۵۶۰ واحد خون اهدا شده است که این آمار در ۹ ماهه امسال به ۳۶ هزار و ۵۷۱ واحد خون رسیده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان، افزود: در ۹ ماهه امسال ۴۳ هزار و ۶۸۴ نفر در پایگاه‌های انتقال خون استان پذیرش شده‌اند که در مقایسه با ۳۵ هزار و ۷۵۹ نفر مدت مشابه در سال گذشته ۲۲.۱۷ درصد رشد داشته است.

سوری، عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال از مجموع افرادی که خون اهدا کردند ۱۸ هزار و ۳۱۹ نفر اهدا کننده مستمر بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۶۲ درصد افزایش داشته است، همچنین از این تعداد ۳۳ هزار و ۱۲۱ نفر مرد و سه هزار و ۴۵۰ نفر زن بودند.

رشد ۲۵ درصدی اهدای خون بانوان

وی با بیان اینکه میزان اهدای خون مردان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۹ درصد رشد داشته است، بیان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ اهدای خون در شش ماهه اول امسال شاهد رشد ۲۵.۵ درصدی اهدای خون بانوان در پایگاه‌های انتقال خون استان بودیم، به طوری که عدد خون گیری این قشر از دو هزار و ۷۴۹ واحد خون در ۹ ماهه سال گذشته به سه هزار و ۴۵۰ واحد خون در ۹ ماهه امسال افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون لرستان، گفت: پخش خون به مراکز درمانی در ۹ ماهه امسال ۲۲ هزار و ۴۶۴و احد خون بوده که در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته ۴.۲۳ درصد رشد داشته است.

سوری با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۴۷۷ واحد پلاکت «فرزیس» در استان تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹.۴۷ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۲ هزار و۲۷۶ واحد خون به پایگاه‌های استان و سایراستان‌های دیگر ارسال شده که در مقایسه با هفت هزار و ۷۲۸ واحد خون مدت مشابه سال گذشته، ۵۸.۸۵ درصد رشد داشته است.

نیاز مستمر به فرآورده‌های خونی

وی با بیان اینکه استان لرستان به عنوان استان معین به استان‌هایی که در آنها مصرف خون و فرآورده‌های خونی به علت وجود تعداد بالای بیماران تالاسمی و بیماران خاص، خون ارسال می‌کند، عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال علاوه بر تأمین نیاز خونی همه مراکز درمانی استان بیش از هشت هزار واحد خونی به استان‌های دیگر از جمله خوزستان، تهران و سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه در فصل سرما اغلب شاهد کاهش تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون هستیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیازی مستمر است و به فصل خاصی از سال محدود نمی‌شود، از مردم نوع دوست لرستان به ویژه اهداکنندگان مستمر تقاضا می‌شود برای تأمین نیازهای این بخش انتقال خون را تنها نگذارند.

کد خبر 5667907

منبع: mehrnews-5667907

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید