پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » شاهد افزایش حاشیه نشینی در خراسان شمالی هستیم

شاهد افزایش حاشیه نشینی در خراسان شمالی هستیم

کد خبر: 5463

بجنورد- سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: با افزایش مهاجرت از روستاها شاهد گسترش مناطق حاشیه‌نشین هستیم به طوری‌که بیش از ۲۰ نقطه‌ی فقیرنشین در بجنورد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین یوسفی صبح چهار شنبه در نشست امنیت روانی و حقوق عامه که در محل سالن بصیرت دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های اثربخشی در راستای برقراری امنیت اجتماعی و روانی و پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان در حال انجام است.

سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری خراسان شمالی با اشاره به آبگیری ۲۰ درصدی در سدهای استان، افزود: خشکسالی و بحران در تأمین آب کشاورزی و تأمین آب شرب در مناطق روستایی از مهم‌ترین مشکلات حوزه اجتماعی استان است.

وی با اشاره به وقایع اخیر و تهاجم به عشایر استان در مراتع جنگل گلستان، گفت: در زمینه تولید و عرضه و تأمین فرآورده‌های دامی و تأمین نهاده‌های دامی و مشکلات تأمین آب شرب دام با مشکلات جدی مواجه هستیم.

یوسفی افزود: با افزایش مهاجرت از روستاها شاهد گسترش مناطق حاشیه‌نشین هستیم به طوری‌که بیش از ۲۰ نقطه‌ی حاشیه‌نشین و فقیرنشین در بجنورد وجود دارد.

سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری خراسان شمالی ضمن اشاره به مشکلات حوزه‌ی خانواده و طلاق و دعاوی مربوط به بیع و خرید و فروش گفت: متأسفانه در سرقت، کلاهبرداری، مواد مخدر و ضرب و شتم و تصادفات با بیشترین فراوانی جرم مواجه هستیم.

وی ضمن اعلام آمادگی برای تسهیل شرایط حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در دستگاه‌های اجرایی و قضائی جهت خدمت‌رسانی به مردم، گفت: طراحی و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، تشکیل ستاد کنترل آسیب‌های اجتماعی و همکاری با سازمان‌های دیگر، برخورد با ترک فعل‌ها از رویکردهای بکار گرفته شده برای رفع مشکلات هستند.

کد خبر 5667087

منبع: mehrnews-5667087

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید