شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اعتبارات فرهنگی در کشور به دلیل نبود تدبیر و ساز و کار هدر می رود

اعتبارات فرهنگی در کشور به دلیل نبود تدبیر و ساز و کار هدر می رود

کد خبر: 5445

دزفول- نماینده دزفول در مجلس گفت: در کشور ما برای کارهای فرهنگی هزینه‌های زیادی می‌شود اما این اعتبارات به دلیل نبود ساز و کار و تدبیر درست، به هدر می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحمد آوایی صبح امروز چهارشنبه در آئین رونمایی از کتاب «شهدای ذریّه سادات» شهرستان دزفول که در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ما برای کارهای فرهنگی هزینه‌های زیادی می‌شود و دستگاه و نهادهای فرهنگی متعددی وجود دارد اما این اعتبارات به دلیل نبود ساز و کار و تدبیر درست، هدر می‌رود.

وی با اشاره به جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های فرهنگی افزود: اعتباراتی که برای اقدامات فرهنگی به این دستگاه‌ها تعلق می‌گیرد عمدتاً صرف خرید تجهیزات می‌شود در حالی که اگر تدبیر و درایت در این خصوص وجود داشت اکنون وضعیت فرهنگی کشور در شرایط نامناسب فعلی نبود.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتبارات فرهنگی در جایی که باید باشد نیست، به عنوان مثال نمایندگان و فرمانداری‌ها از این اعتبارات محروم هستند و در مقابل این اعتبارات به دستگاه‌هایی داده می‌شود که آن را بدون حساب و کتاب هدر می‌دهند.

آوایی با تاکید بر لزوم توجه به خانواده شهدا و نویسندگان حوزه دفاع مقدس گفت: تألیف کتاب‌هایی با محتوای دفاع مقدس نظیر کتاب شهدای ذریه سادات، دوندگی و زحمات زیادی در پی دارد لذا ضرورت دارد همواره از نویسندگان دفاع مقدس تجلیل و حمایت شود ضمن اینکه در این راستا از ظرفیت خیران نیز باید بهره مند شویم.

وی یادآور شد: دزفول خیران بسیار زیادی در حوزه‌های میراث فرهنگی، ساخت مدرسه، امنیت، بهداشت و درمان و… دارد اما تعداد بسیار کمی در حوزه دفاع مقدس و اقدامات فرهنگی نظیر چاپ کتاب مشارکت می‌کنند لذا باید در زمینه جذب خیران در این حوزه تلاش شود.

آوایی در پایان با قدردانی از تلاش‌ها و ابتکار عمل اداره ورزش و جوانان دزفول در حمایت از چاپ کتاب‌های دفاع مقدس، اظهار امیدواری کرد این نوع فعالیت‌ها در دزفول تداوم یابد.

کد خبر 5667053

منبع: mehrnews-5667053

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید