دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » چشمه‌علی و بقعه شیخ صدوق به هم متصل می‌شوند

چشمه‌علی و بقعه شیخ صدوق به هم متصل می‌شوند

کد خبر: 5347

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، اتصال چشمه‌علی، بقعه شیخ صدوق و برج طغرل را راهکاری موثر برای تبدیل شهرری به قطب گردشگری در جنوب تهران دانست.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از خانه ملت، سیدعلی یزدی‌خواه گفت: یک مجموعه فرهنگی و اجتماعی با عنوان «ایوان‌ری» از سوی شهرداری تهران در کنار برج طغرل ساخته شده که صدها میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مجموعه فرهنگی و اجتماعی شامل سالن‌های متعدد اجتماعات، سینمای باز، گالری‌های متعدد و …است اما هنوز کارهای مربوط به این پروژه تمام نشده است و برخی املاک مسکونی که بین مزار شیخ صدوق و برج طغرل قرار دارد تملک نشده‌اند و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر این مجموعه تکمیل شود به یک محیطی برای گردشگری و امور فرهنگی تبدیل می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سه مجموعه منفصل از هم در این منطقه داریم اعم از مجموعه تاریخی چشمه‌علی که هم از سنگ‌نگاره، هم چشمه و هم موقعیت میراثی برخوردار است و هم بقعه مبارکه شیخ صدوق و سایر بزرگانی که در این منطقه هستند و هم برج طغرل که اگر به هم متصل شوند می‌تواند به قطب گردشگری در جنوب تهران و شهرستان ری تبدیل شود.

کد خبر 5665848

منبع: mehrnews-5665848

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید