دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » سالانه ۱۰ میلیون هکتار طرح آبخیزداری در کشور اجرا می‌شود

سالانه ۱۰ میلیون هکتار طرح آبخیزداری در کشور اجرا می‌شود

کد خبر: 5329

اصفهان- معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: این سازمان در برنامه چهار ساله، اجرای ۱۰ میلیون هکتار در سال طرح‌های آبخیزداری و ابخوان داری را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی جلیلی ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه در سازمان منابع طبیعی کشور دو کلان پروژه در دستور کار داریم، اظهار داشت: تولید سالانه یک میلیارد نهال جنگلی در چهار سال (۲۵۰ هزار اصله نهال در سال) از جمله این برنامه‌هاست که با اجرای آن بتوان بخشی از پوشش گیاهی کشور را تأمین کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون سرانه پوشش گیاهی کشور ۲ هزار مترمربع است، افزود: موضوع آبخیزداری و آبخوان داری از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان است که سیلاب‌های سال‌های اخیر اهمیت آن را در کشور بیش از پیش نشان داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور تصریح کرد: براساس تاکید مقام عالی وزارت، آبخیزداری و آبخوان داری و حفاظت از جنگل از موضوعات اصلی است و در این راستا سالانه ۱۰ میلیون هکتار اجرای طرح‌های آبخیزداری را در کشور در برنامه چهار ساله در دستور کار دارد.

جلیلی با اشاره به اهمیت حفظ پوشش گیاهی، گفت: در برنامه‌های بالادستی توسعه به موضوع توسعه پایدار بسیار پرداخته می‌شود و اکنون در وزارت جهاد کشاورزی موضوع امنیت غذایی مطرح است.

وی ادامه داد: براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در راستای برنامه هفتم به امنیت غذایی و حکمرانی آب تاکید شده که بی تردید اگر در کنار این دو مهم امنیت زیستی نباشد، به نتیجه نخواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه در استان اصفهان موضوعاتی مانند آب حائز اهمیت است، اظهار داشت: ۹۰ درصد مساحت این استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل داده و اصفهان به لحاظ منابع طبیعی موقعیتی خاص دارد.

جلیلی ادامه داد: بخشی از این استان عرصه‌های جنگلی و مناطقی با خشکی و مشکلات آب و اقلیم درگیر است و باید در این راستا از بیابان زایی جلوگیری شود؛ اصفهان به لحاظ منابع طبیعی یک پکیج کامل است و این وظیفه اداره منابع طبیعی را برای حفظ عرصه‌ها سنگین می‌کند.

وی با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های طبیعی بدون مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها میسر نیست، تصریح کرد: با جهاد تبیین می‌توان به منابع طبیعی پایدار رسید که در برنامه هفتم توسعه نیز هم مباحث اقتصادی آمده و هم بر این موضوع تاکید شده است.

جلیلی با بیان اینکه تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده ۸۶۰ نفر از طریق آزمون جذب سازمان منابع طبیعی کشور می‌شوند، اظهار داشت: این نیروهای جدید در ادارات استان‌ها و از جمله اصفهان بکار گرفته خواهند شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ابوطالب امینی بعنوان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان منصوب و از زحمات آقایان محمدی و کاظمی مدیران سابق این اداره کل تقدیر شد.

کد خبر 5665631

منبع: mehrnews-5665631

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید