شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۲ میلیون دانش‌آموز کشور تحت پوشش «طرح بوم» قرار دارند

۲ میلیون دانش‌آموز کشور تحت پوشش «طرح بوم» قرار دارند

کد خبر: 5327

اهواز- مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش کشور از اجرای «طرح بوم» برای حدود ۲ میلیون دانش‌آموز متوسطه اول در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید یزدانی پیش از ظهر امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی ناحیه یک اهواز اظهار کرد: هویت‌یابی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی از مأموریت‌های متوسطه اول است و خوزستان در این حوزه جزو استان‌های پیشتاز است.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: یکی از برنامه‌های اصلی، کد نویسی در این دوره است که امید می‌رود بچه‌ها پس از گذراندن دوره ۶ ساله بتوانند وارد بازار کار شوند.

وی با اشاره به منتفی شدن طرح «ایران مهارت» گفت: این طرح مشترک با نهادهای دیگر انجام می‌شد که در این طرح به دنبال این بودیم تا آموزشگاه‌های آزاد احیا شوند که آوردی برای آموزش و پرورش نداشت.

یزدانی عنوان کرد: حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ دانش‌آموز متوسطه اول در کشور وجود دارد که از این تعداد، حدود ۲ میلیون دانش‌آموز در طرح «بوم» یا طرح «ویژه مدرسه»، شرکت کرده‌اند.

وی گفت: در این طرح، مدارس زمانی را که می‌توانند از باقی درس‌ها داشته باشند به کارهای مهارتی مورد علاقه بچه‌ها اختصاص می‌دهند با توجه به اهمیت استعدادیابی در این دوره باید موقعیت‌های متعدد فراهم شوند.

کد خبر 5665609

منبع: mehrnews-5665609

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید