جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آیین عشای ربانی با حضور آشوری های ارومیه برگزار شد

آیین عشای ربانی با حضور آشوری های ارومیه برگزار شد

کد خبر: 5264

ارومیه -آیین عشای ربانی به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) با حضور آشوری‌های ارومیه در کلیسای «ننه مریم» این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هموطنان آشوری ساکن در ارومیه روز یکشنبه ۲۵ دسامبر (۴ دی) با انجام دعا و نیایش و احترام به مقام والای حضرت مسیح (ع) آئین عشای ربانی را برگزار کرده و سالروز میلاد پیامبر رحمت و عطوفت را گرامی داشتند.

قیام به احترام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، سوزاندن کُندر، دعای خیر و پخش نان مقدس توسط کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه برای روزه‌داران، تبرک آب و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نیازمندان از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

آئین عشای ربانی در تمامی کلیساهای آشوری ارومیه امروز برگزار شد.

جشن‌های میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی از ۲۵ دسامبر (۴ دی) آغاز و تا هفتم ژانویه (۱۶ دی ماه) ادامه دارد.

آشوریان چهارم دی ماه و ارامنه، ۱۶ دی ماه را به عنوان سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) جشن می‌گیرند.

در سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) ضمن دیدار با خانواده شهدا هدایایی نیز توسط انجمن خیریه زنان به افراد بی‌بضاعت اهدا می‌شود.

سنت‌های کریسمس «میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)» در برگیرنده نصب تصویر سنتی تولد آن حضرت، تزئین درخت کریسمس و تبادل هدیه بوده و محورهای این عید بر ترویج حسن نیت، بخشندگی، مهربانی و گردهمایی‌های خانوادگی استوار است.

عشای ربانی (شام خداوند) یا آئین سپاسگزاری، یکی از هفت آئین مقدس (هفت‌راز) به شمار می‌رود که در تمام فرقه‌های مسیحیت به انجام می‌رسد و به آن تقسیم مقدس، راز محراب، راز خجسته هم گفته می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی نیز با صدور پیامی فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال ٢٠٢٣ میلادی را به همه پیروان پاک نهاد آن پیامبر رحمت و عطوفت در سراسر ایران عزیز بویژه استان آذربایجان غربی تبریک گفت.

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در این پیام خود آورده است: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد به عنوان کشور دارای تکثر قومی و مذهبی، حافظ و مدافع حقوق اجتماعی پیروان همه ادیان الهی است.

در بخشی از این پیام آمده است: نشان این افتخار بیش از هر نقطه از ایران عزیز، بر پیشانی مردم فهیم و نوع دوست استان آذربایجان غربی که محل سکونت و زندگی همراه با آسایش پیروان ادیان مختلف است، می‌درخشد.

معتمدیان در این پیام تاکید کرد: سالی پر از برکت و شادکامی، سلامتی و موفقیت برای شما برادران و خواهران عزیز که نقشی برجسته در بارور سازی اندیشه پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی دارید از خداوند متعال خواهانم و امید دارم در سایه وحدت و همدلی موجود در استان که به عنوان یکی از مزیت‌های آن شناخته می‌شود، شاهد رشد و پیشرفت روز افزون ایران عزیز باشیم.

کد خبر 5665036

منبع: mehrnews-5665036

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید