دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از مزرهای کرمانشاه صادر شده است

بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از مزرهای کرمانشاه صادر شده است

کد خبر: 5263

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از مزرهای کرمانشاه طی ۹ ماه گذشته صادر شده است.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد وزنی و ارزشی صادرات از مرزهای استان کرمانشاه، اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته ۲ میلیارد و ۲۳ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۹۰ دلار کالا با وزن پنج میلیون و ۱۲۸ هزار و ۲۹۳ تن کالا از طریق مرزهای این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی در مقایسه میزان صادرات کالا با مدت مشابه سال گذشته، افزود: مجموع میزان صادرات کالا در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ به لحاظ ارزشی چهار درصد و از نظر وزنی نیز هفت درصد رشد را شاهد هستیم.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: کالاهای صادر شده به خارج از کشور شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف است.

رحمانی پور به بیشترین میزان صادراتی از طریق مرز پرویز خان اشاره کرد و گفت: از کل صادرات استان کرمانشاه میزان ۶۵۱ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۷۶۶ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۲۰ تن مربوط به مرز پرویز خان بوده است.

وی ادامه داد:, گمرک خسروی و سومار نیز پس از مرز پرویز خان به ترتیب با صادرات ۶۲۱ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۸۳ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۵۵۰ تن و گمرک سومار با صادرات ۳۸۲ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۶۴۵ دلار کالا به وزن ۹۵۵ هزار و ۷۴۹ تن در جایگاه بعدی صادرات کالا قرار دارند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به رشد هشت درصدی ارزش کالاهای وارداتی و کاهش ۶۲ درصدی وزن آنها تاکید و بیان کرد: در ۹ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۹ میلیون و ۵۴ هزار و ۱۷۹ دلار کالا به وزن ۶ هزار و ۸۱۳ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است.

رحمانی پور عنوان کرد: عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه شامل آلیاژ آلومینیوم، قطعات دستگاه لیبل زن، تجهیزات خط تولید و … هستند.

کد خبر 5665021

منبع: mehrnews-5665021

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید