شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آماده ایجاد قرارگاه دیپلماسی کیفیت صادرات در گلستان هستیم

آماده ایجاد قرارگاه دیپلماسی کیفیت صادرات در گلستان هستیم

کد خبر: 5259

گرگان- مدیرکل استاندارد گلستان گفت: آمادگی داریم قرارگاه دیپلماسی کیفیت صادرات محصولات کشاورزی مطابق با استاندارهای کشورهای مبدا صادرات را در گلستان راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی عصر یکشنبه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: زبان امروز دنیا زبان استانداردها است و اگر محصولی را بخواهیم صادر کنیم باید مطابق قاعده و قانون و در چارچوب استاندارد باشد.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: آمادگی داریم قرارگاه دیپلماسی کیفیت صادرات محصولات کشاورزی در گلستان راه اندازی و زیرساخت‌های آزمایشگاه کیفی مطابق با استانداردهای مورد نظر کشورهایی که مبدا صادرات هستند را در استان احداث کنیم.

حسینی افزود: پژوهشکده استاندارد در استان گلستان فعال شده و آمادگی این را داریم در حوزه‌های مربوط به کیفیت محصولات کشاورزی برای افزایش صادرات از آن بهره برداری کنیم.

وی گفت: ما قادر هستیم مطابق با استانداردهای کشورهایی که هدف صادرات بوده و یا مطابق با استانداردهای بین المللی آزمایشگاه تعیین سموم و آلاینده‌ها را در استان ایجاد کنیم.

مدیرکل استاندارد گلستان ادامه داد: محصول کارخانه‌های خوراک دام و طیور در کشور مشمول استاندارد اجباری کیفیت محصول شده‌اند و تقریباً ۲۰ درصد از این کارخانه‌ها در این استان مستقر و مشغول تولید محصول هستند که کمک می‌کند حداقل کیفیت‌ها در خوراک دام رعایت شود.

کد خبر 5664971

منبع: mehrnews-5664971

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید