یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » چهارباغ باید شایسته فضای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی باشد

چهارباغ باید شایسته فضای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی باشد

کد خبر: 5212

اصفهان-عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فضای چهارباغ، نمادها، علایم و نشانه‌های آن باید شایسته و در خور فضای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی باشد و همه دستگاه‌های مربوطه نقش خود را ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر سامع صبح یکشنبه در نطق میان دستور شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: وضعیت اماکن عمومی شهر از حیث اتفاقات و رویدادهایی که در آن جاری است همواره مورد نظر و نقد افراد و گروه‌های مختلف شهر است، یکی از این محورها چهارباغ است که هرگونه تصمیم درباره آن همراه با در نظر گرفتن ابعاد مختلف باشد.

وی افزود: چهارباغ می‌تواند محلی برای حضور امن خانواده‌ها، تجلی ارزش‌های دینی، اخلاقی، هنری، معماری و ظرفیت‌های علمی جوانان و مردم فرهیخته شهر اصفهان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدرسه علمیه چهارباغ، مساجد، کتابخانه، بوستان، انهار، سینما، تئاتر، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی و معماری دلنشین و فضای سبز خرم و چشم‌انداز دینی آن میراث تاریخی و طبیعی است که گذشتگان حکیم، عالم و هنرمند این شهر از خود به جای گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: ضروری است دستگاه‌های مختلف با ارائه نقش فعال و مستمر در این مکان و سایر مکان‌های عمومی شهر، زمینه حضور فعال دانشجویان، عالمان، هنرمندان و فناوران را برای ارائه رویدادها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها در روزهای مختلف هفته و مناسبت‌های ملی و مذهبی فراهم نمایند.

سامع خاطرنشان کرد: چهارباغ ویترین افتخاری است که میراث ملی و دینی شهر و کشور را می‌تواند به رخ گردشگرانی بکشاند که هجمه رسانه‌ای دشمنان نظام ایران و مردم مسلمان را در ذهن ایشان عقب مانده و یا متحجر معرفی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فضای چهارباغ، نمادها، علائم و نشانه‌های آن باید شایسته و درخور فضای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی باشد، گفت: در این راستا دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان تبلیغات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی، اصناف، اداره اماکن، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی و دستگاه‌های خدمت‌رسان و البته مدیریت شهری و دستگاه‌ها و اداراتی که در این محور دارای ابنیه هستند لازم است نقش خود و مسئولیتشان را در این خصوص ایفا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چهارباغ همراه با بازارها، مجتمع‌های تجاری و مغازه‌ها و پارکینگ‌ها و اماکن اطراف آن نیازمند حضور مؤثر همه دستگاه‌های فعال و دارای وظیفه در این خصوص است.

وی افزود: قطعاً حضور این دستگاه‌ها و ایفای نقش آن در مباحث و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی می‌تواند محور فعالی ایجاد کند و هرگونه اقدام ضربتی و تصمیمات اضطراری و موردی راه حل مناسب و راهگشا برای حل معضلات آن نخواهد بود.

سامع تصریح کرد: انتظار داریم مدیریت شهری دستگاه‌های مختلف و شهرداری در ایام پیش رو از جمله شهادت حضرت فاطمه (س)، میلاد ایشان و روز بزرگداشت مقام زن و سایر رویدادهای ملی و مذهبی پیش رو تا پایان سال برنامه‌های قابل قبولی را در این محور اجرا کنند تا محور مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر باشد.

کد خبر 5664592

منبع: mehrnews-5664592

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید