دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » اسناد آرشیوی وزارت نیرو از ۱۳۰۲ تا ۱۳۰۶ به کتابخانه ملی رفت

اسناد آرشیوی وزارت نیرو از ۱۳۰۲ تا ۱۳۰۶ به کتابخانه ملی رفت

کد خبر: 5202

اسناد مهم آرشیوی وزرات نیرو متعلق به دوره زمانی ۱۳۰۲ تا ۱۳۱۶ به مخازن اسناد معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، در اجرای قانون و مقررات اسناد ملّی و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان در حوزه اسناد ملّی ایران در همکاری با وزارت نیرو، تعدادی از اسناد مهم و ارزشمند آرشیوی مربوط به دوره زمانی ۱۳۰۲ لغایت ۱۳۱۶ را به مخازن اسناد آرشیوی معاونت اسناد ملّی ایران منتقل کرد.

با توجه به اجرای قانون اسناد ملّی ایران، وزارت نیرو اسناد مهم و ارزشمندی با موضوعات مختلف، به این سازمان منتقل کرده است. این اسناد در حوزه‌های مختلف و تعیین سرحدات ارضی و رودخانه‌های مرزی است که از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

مکاتبه وزارت مالیه با وزارت فواید عامه و فلاحت و تجارت درباره هشدار به میرزا علی محمدخان، مکاتبه «محمود جم» رئیس الوزرا با اداره کل فلاحت و بررسی گزارش واصله از حکومت بنادر جنوب مبنی بر مشکل آب کشاورزی، اعلام امکان برداشت محصول صادراتی در حوزه پنبه در صورت مساعدت و همکاری اداره فلاحت در تأمین آب مورد نیاز، مکتوبات و نامه-نگاری¬های بین وزارتخانه‌های داخله، فلاحت و تجارت و فواید عامه مبنی بر حسن استفاده از حضور مهندسین طرق و شوارع مأمور نقشه برداری و تسطیح راه‌های شوسه کرمان و رفسنجان و غیره از جمله اسناد و مدارک مهم انتقالی وزارت نیرو به سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران است.

کد خبر 5664552

منبع: mehrnews-5664552

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید