پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » رانندگان برای تردد در جاده‌های آذربایجان شرقی احتیاط کنند

رانندگان برای تردد در جاده‌های آذربایجان شرقی احتیاط کنند

کد خبر: 5171

تبریز- رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای، فعالیت سامانه بارشی موجب اختلال در تردد جاده‌ای استان می‌شود.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا بعد از ظهر فردا ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: این وضعیت موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتاً شدید، بارش باران و برف و بروز پدیده مه یا غبار می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتفاعات استان به دلیل وزش باد، کولاک برف و مه گرفتگی دور از انتظار نبوده بنابراین رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها احتیاط کرده و وسایل و تجهیزات زمستانی و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این مدت دمای استان به صورت نسبی کاهش می‌یابد، گفت: از روز دوشنبه با عبور این سامانه از جو استان، جوی نسبتاً ناپایدار حاکم می‌شود.

امیدفر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته برخی شهرستان‌های استان شاهد بارندگی بودند که بیشترین بارش به میزان ۲.۸ میلی متر از میانه و کمترین بارش به میزان چهار دهم از بستان آباد گزارش شده است.

وی تاکید کرد: در این مدت ورزقان با دمای منفی ۶ درجه و مراغه با دمای مثبت چهار درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت صفر درجه سانتی گراد بود.

کد خبر 5663970

منبع: mehrnews-5663970

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید