یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مردم و مدیران آماده مخاطرات احتمالی بارش برف باشند

مردم و مدیران آماده مخاطرات احتمالی بارش برف باشند

کد خبر: 5115

قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بر ضرورت آمادگی مدیران و مردم در برابر مخاطرات احتمالی بارش برف دراستان قزوین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا علیمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر با بیان اینکه از امروز شنبه شاهد بارش برف شدید، وزش شدید باد در استان بویژه در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان هستیم، اظهار داشت: بارش سنگین برف به ویژه در نواحی سردسیر و گذرگاه‌های کوهستانی، کولاک، مسدود شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر، آب گرفتگی معابر عمومی، خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی، اختلال در سفرهای بین شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها از مهم‌ترین مخاطرات احتمالی در استان خواهد بود.

وی بر ضرورت پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها، پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی، آمادگی زمستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عدم تردد غیر ضرور، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان و مدیریت در مصرف انرژی در کاهش مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

علیمی با بیان اینکه با توجه به تداوم بارش برف از رانندگان درخواست می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، گفت: در صورت ضرورت برای عبور از جاده‌های استان همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: همچنین در صورت ضرورت تردد از جاده‌های این استان، رانندگان باید پیش از حرکت مقدار سوخت، سیستم گرمایشی خودرو، وضعیت لاستیک‌ها و وضعیت فنی وسیله نقلیه را کنترل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

علیمی همچنین بر ضرورت همراه داشتن لباس گرم و جیره خشک از سوی رانندگان تاکید کرد و گفت: ضمن ضرورت رعایت اصول ایمنی از سوی شهروندان، دستگاه‌های دولتی عضو در مدیریت بحران از جمله تیم‌های راهدای، پلیس راه و راهور، هلال احمر، اورژانس، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در آماده باش کامل هستند و فرمانداری‌ها نیز مدیریت بحران شهرستان‌ها را بر عهده دارند.

وی از شهروندان خواست از پارک وسیله نقلیه در زیر درختان پرهیز نمایند چراکه احتمال شکستن و سقوط شاخه‌های درخت بر روی خودرو و بروز خسارت زیاد است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: تیم‌های شهرداری نسبت به پاکسازی معابر درون شهری برای تسهیل در تردد خودروها اقدام کنند.

کد خبر 5663551

منبع: mehrnews-5663551

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید