دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » آب روستاهای ایذه با حفاری ۲ حلقه چاه تأمین می‌شود

آب روستاهای ایذه با حفاری ۲ حلقه چاه تأمین می‌شود

کد خبر: 5089

اهواز- مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان از حفاری دو حلقه چاه آب برای تأمین آب روستاهای «بارانگرد» و «رمه چر» از توابع ایذه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کرمی نژاد بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: منطقه «رمه چر» از توابع شهرستان ایذه شامل چهار روستا است که آب سه روستای اکبرآباد، ترکاب و جوغبند از چاهی به نام گنجشکی که مشترک با روستای «بارانگرد» بوده، تأمین می‌شد.

وی با بیان اینکه یک روز بارانگرد و یک روز سه روستای نام برده آب دریافت می‌کردند، افزود: در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و خشک شدن چاه، اهالی این روستاها با مشکل تأمین آب مواجه می‌شوند.

کرمی نژاد اظهار کرد: برای آبرسانی به روستای بارانگرد، یکی از چاه‌هایی را که آب داشت و مربوط به یکی از کشاورزان منطقه بود، تحویل گرفتیم و مشکل تأمین آب این منطقه حل شد، اما برای روستاهای رمه چر به دلیل نبود آب، آبرسانی با تانکر انجام می‌شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه برای ۱۷۰ خانوار ساکن در رمه چر روزانه ۲۰۰ مترمکعب آب با تانکر تأمین می‌شد، ادامه داد: پیگیری‌ها و تلاش‌ها برای رفع مشکل تأمین آب در حال انجام است و به همین منظور در حال حفر ۲ حلقه چاه هستیم.

وی گفت: یک حلقه چاه برای روستای بارانگرد است که به عمق ۱۹۰ متر رسیده و تا ۱۰ روز آینده تکمیل خواهد شد و پس از پایان کار، یک حلقه چاه برای روستاهای منطقه رمه چر حفر می‌شود.

کرمی نژاد افزود: حفر این چاه و هشت کیلومتر خط انتقال آب با مشارکت بسیج سازندگی برنامه‌ریزی شده و از طریق طرح محرومیت زدایی اجرا خواهد شد.

وی خبر داد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال، علاوه بر چاه آب برای روستاهای منطقه رمه چر شهرستان ایذه، طرح خط انتقال به مدار شبکه بهره برداری متصل شود، همچنین مشکل تأمین آب سه روستای دیگر منطقه نیز حل خواهد شد.

کرمی نژاد گفت: در حال حاضر تأمین آب منطقه رمه و سه روستای اکبرآباد، ترکاب و جوغبند با تانکر سیار انجام می‌شود.

کد خبر 5663018

منبع: mehrnews-5663018

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید