یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » سفارش چاپ از کشورهای خارجی کاهش یافته است

سفارش چاپ از کشورهای خارجی کاهش یافته است

کد خبر: 5033

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سفارش چاپ از کشورهای خارجی و همسایه در استان اردبیل کاهش یافته و در این زمینه باید تأملی اساسی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی عصر پنجشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره صنعت چاپ در اردبیل اظهار کرد: بر اساس شعار دولت در رعایت عدالت فرهنگی، در همه شهرستان‌ها توسعه و گسترش فعالیت‌های مربوط به حوزه چاپ و نشر در اولویت قرار گرفته و سعی بر این است تا بر اساس شاخص‌های تعریف شده، بتوانیم در این حوزه کارهای مهم و زیربنایی را انجام دهیم.

وی عزم و اراده اصحاب فرهنگ و هنر در تقویت صنعت چاپ و نشر را یادآور شد و تصریح کرد: صنعت چاپ در همه حوزه‌ها کاربرد دارد و هیچ صنعتی را نمی‌توان امروز نام برد که به صنعت چاپ وابسته نباشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل اکثر صنایع و حتی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیازمند صنعت چاپ و دستاوردهای آن هستند و باید به مطالبات فعالان این عرصه به شایستگی پاسخ بدهیم.

بحرالعلومی افزود: در کنار تأمین نیازمندی‌ها، در سال‌های گذشته صنعت چاپ در کشور و استان اردبیل به حدی تقویت شده بود که ما سفارش چاپ از کشورهای خارجی و همسایه دریافت می‌کردیم و رقیبی جدی برای کشورهای پیشرو در این حوزه بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اخیراً این اقبال کمتر شده و در نقطه مقابل برخی از سفارش‌های چاپ به کشورهای دیگر گسیل می‌شود که این خود زنگ خطر را برای همه ما به صدا درآورده است.

بحرالعلومی عزم جدی مسئولان استان را در تقویت جبهه توسعه پایدار با پشتیبانی صنعت چاپ و نشر و سایر صنایع یادآور شد و اضافه کرد: ما اگر این صنعت را تقویت کنیم، قطعاً از خروج ارز جلوگیری کرده و به نوعی به ارزآوری کشور نیز کمک می‌کنیم.

وی بیان کرد: صنعت چاپ در استان اردبیل هر چند از برخی عقب‌ماندگی‌ها و رسیدن به نقطه مطلوب رنج برده و فاصله پیدا کرده اما شایسته است با همدلی بیشتر این صنعت مؤثر و کارآمد مورد حمایت قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل راه‌اندازی اولین شهرک تخصصی چاپ و نشر را با همکاری بخش خصوصی در استان اردبیل یادآور شد و ادامه داد: در سطح کشور سومین شهرک تخصصی چاپ و نشر بعد از خراسان و قم، در اردبیل راه‌اندازی می‌شود که در شمالغرب کشور بی‌نظیر است.

کد خبر 5662551

منبع: mehrnews-5662551

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید