دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » حمایت از نوسازی صنعت چاپ در اردبیل

حمایت از نوسازی صنعت چاپ در اردبیل

کد خبر: 5032

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: نوسازی صنعت چاپ با خرید و نصب دستگاه‌های مدرن و پیشرفته در اولویت قرار گرفته و ما نیز حمایت‌های لازم را از فعالان این حوزه انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره صنعت چاپ در اردبیل اظهار کرد: هر چند گسترش و توسعه فضای مجازی را در جامعه شاهد هستیم اما ارزش کار فعالان چاپ و نشر کاهش نیافته بلکه روز به روز فعالان این عرصه باید با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های مدرن آشنا شده و در رقابت با فعالان صنعت چاپ در کشور و حتی خارج از کشور رقابت خوبی را انجام دهند.

وی دنیای امروز را دنیای تغییر و تحول عنوان کرد و گفت: تفکری که در توسعه صنعت چاپ در دهه‌های گذشته شکل گرفته به سرعت با رویکردهای متفاوت توسعه یافته و ما شاهد عملیاتی شدن طرح‌های کارآمد در این بخش با تکیه بر افکار، اندیشه‌ها و ایده‌های نو هستیم.

استاندار اردبیل نقش صنعت چاپ را در توسعه سایر صنایع و بخش‌ها بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این صنعت در انتقال اندیشه‌ها و تفکرات سازنده همچنین پیشبرد امور به شایستگی به وظیفه خطیر خود عمل کرده تا ما بتوانیم اثرگذاری این بخش را به عینه شاهد باشیم.

عاملی زیبایی‌های فرهنگ ارزشی و دینی را با تکیه بر مبانی اخلاقی و انسانی یادآور شد و تصریح کرد: بشریت امروز در سایه این مبانی است که توانسته اثرگذاری خود را به خوبی نشان داده و در کنار صنعت چاپ، به تقویت فرهنگ، اندیشه‌ها و عقلانیت نیز کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز در کنار مسائل اقتصادی، مبانی فرهنگی و هنری و حرکت‌های تحولی در صنعت چاپ زمینه‌ساز یک رویش مؤثر و کارآمد شده و بهتر است از ظرفیت‌های موجود بیش از گذشته استفاده کرده و به تقویت آن کمک کنیم.

عاملی انجام کار و مسئولیت را به رغم سختی و دشواری همراه با الگوی متعهدانه و مبتنی بر تخصص‌ها یادآور شد و اضافه کرد: هر چند صنعت چاپ از صنایع بسیار سخت و دشوار است اما بروز و ظهور خلاقیت‌ها در این عرصه به معنای واقعی امیدبخش است و فعالان این عرصه باید با فناری‌های جدید آشنایی پیدا کنند.

وی با ابراز خرسندی از احداث شهرک تخصصی چاپ و نشر در استان اردبیل بیان کرد: ما نیز با تأمین منابع، تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت می‌کنیم و امیدواریم با راه‌اندازی این شهرک، صنایع مرتبط با چاپ و نشر به ویژه بسته‌بندی و برندسازی برای واحدهای تولیدی و صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

عاملی رویکرد توسعه استان را ارزش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف و تقویت نظام ثروت‌آفرینی و کارآفرینی عنوان کرد و گفت: صنعت چاپ علاوه بر تأمین نیاز داخلی، در بخش‌های مختلف می‌تواند در حوزه صادرات نیز ارزآوری خوبی را برای کشور و استان اردبیل به همراه داشته باشد.

کد خبر 5662553

منبع: mehrnews-5662553

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید