دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مادران محور ارتباطات عاطفی فرزندان/حضرت زهرا(س) الگوی زنان باشد

مادران محور ارتباطات عاطفی فرزندان/حضرت زهرا(س) الگوی زنان باشد

کد خبر: 5027

اردبیل-سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: الگوپذیری زنان جامعه اسلامی از دنیای دچار انحطاط غرب را غیر قابل‌قبول است.

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه ملک زاده‌فرد بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مسئولان کانون‌ها به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری (س) با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) محور نگرش‌ها برای کسب تکلیف و وظیفه برای دختران، مادران، همسران و همه زنان عالم است، اظهار کرد: الگوپذیری زنان جامعه اسلامی از دنیای دچار انحطاط غرب را غیر قابل‌قبول است.

وی افزود: جای تأسف دارد در جامعه‌ای که زنان و دختران الگویی مانند زهرای اطهر که دختری محبوب و غمخوار برای پدر، همسری دلدار برای شوهر و مادری مهربان برای فرزندان است، داشته باشد اما با غفلت از این سرچشمه‌ی فضیلت، به دنبال باورهای پوچ و پوسیده غرب باشد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با تاکید بر یادگیری از آموزه‌های اخلاقی و خانوادگی حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: کمبود ارتباط عاطفی و محبت میان اعضای یک خانواده از حلقه‌های مفقوده در دنیای مدرن امروزی است که با توسعه فضای دیجیتال و رخنه‌ی فضای مجازی، مشکلات روانی شدیدی را به انسان‌ها تحمیل کرده است.

ملک‌زاده فرد بیان کرد: مادران محور اصلی ارتباطات عاطفی هستند و نمونه‌ای از این رفتار و گفتار محبت‌آمیز را در نحوه‌ی گفت‌وگوی حضرت زهرا (س) با همسر و فرزندان خود را درحدیث کسا می‌بینیم که با استفاده از واژگان زیبا، مهربانانه و دلنشین، باعث ایجاد آرامش و احساس سعادت، خوشبختی و امنیت در خانواده می‌شود.

وی نگاه و رفتار دنیای غرب و غرب‌گرایان به زن به عنوان یک ابزار را جاهلیت مدرن توصیف کرد و ادامه داد: در مقابل تبلیغات رسانه‌ای و رفتار متحجرانه‌ی کشورهای غربی که به بهانه آزادی با زیرپا گذاشتن مفهوم انسانیت مقام زن را به یک کالای معامله‌ای تنزل داده‌اند، بررسی و تبیین ویژگی‌های عظیم شخصیتی حضرت زهرا (س) راهبردی اساسی محسوب می‌شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با عنوان اینکه دشمنان ما الگوی غلط و باورهای نادرست خود را در قالبی زیبا و شکیل تولید کرده و با جای دادن آن در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ما، آسیب‌های جدی را به وجود آورده‌اند، به نقش تربیتی مربیان اشاره کرده و افزود: مربیان کانون، در تربیت کودکان و نوجوانان سهم بزرگی دارند چراکه به واسطه‌ی رفتار، اخلاق و هنری که دارند، مورد علاقه و اعتماد کودکان و در یک کلمه الگوی آن‌ها هستند.

ملک‎‌زاده فرد، تصریح کرد: هنرمند بار آوردن کودکان خوب است اما خوب‌تر تربیت هنرمندانی مؤمن، معتقد و متدین است و این موضوع وظیفه مربیان را سنگین می‌کند تا در کنار آموزش مهارت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، تربیت دینی و اخلاقی اعضا را جدی بگیرند.

کد خبر 5662527

منبع: mehrnews-5662527

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید