شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۲۰ هزار میلیارد تومان برای جهاد آبرسانی در کشور اختصاص یافته است

۲۰ هزار میلیارد تومان برای جهاد آبرسانی در کشور اختصاص یافته است

کد خبر: 5019

ارومیه - معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح جهاد آبرسانی و تامین آب شرب پایدار در مناطق مختلف کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید آقازاده عصر پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی طرح آبرسانی مهاباد افزود: این اعتبار برای اجرای طرح جهاد آبرسانی با همکاری قرارگاه امام حسن (ع) به امضای رسیده که هم اکنون عملیات اجرایی آن در سراسر کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح بیش از هفت هزار روستای کشور از نعمت آب شرب سالم پایدار بهره مند خواهند شد، ادامه داد: مدت زمان اجرای این طرح‌ها ۳۰ ماهه است که تا پایان آن افزایش اعتبار تا ۳۲ هزار میلیارد تومان هم پیش بینی شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: همچنین حدود پنج هزار روستای کشور نیز توسط خیران آبرسان که در سطح ۱۲ استان تشکیل شده است هم تأمین اعتبار و عملیات آبرسانی آنها انجام خواهد شد.

آقازاده گفت: برای سال آینده نیز پیشنهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دیگر به سازمان برنامه بودجه داده شده و دولت تلاش می‌کند تا پایان برنامه هفتم توسعه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شوند.

وی یادآور شد: امسال نیز تاکنون پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی برای آبرسانی به سه هزار روستا و سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان هم برای پروژه‌های محرومیت زدایی تخصیص یافته است.

آقازاده در خصوص وضعیت آذربایجان غربی هم اضافه کرد: این استان از لحاظ تخصیص اعتبارات آبرسانی جز پنج استان اول کشور بوده و برای آبرسانی به ۳۹۱ روستای آن هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفری ۲ روزه به منطقه جنوب آذربایجان غربی در جهت اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی چندین پروژه آبرسانی را کلنگ زنی کرد.

کد خبر 5662544

منبع: mehrnews-5662544

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید