شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان بوشهر تسریع شود

پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان بوشهر تسریع شود

کد خبر: 5017

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: انتظار می‌رود با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها، پرداخت تسهیلات ازدواج آسان و فرزندآوری در استان تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که همه دستگاه‌های اجرایی استان باید در آن مشارکت کنند، تسهیل در ازدواج جوانان است.

وی نقش دستگاه‌های فرهنگی در ترویج ازدواج و فرزندآوری را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: انتظار می‌رود که در این زمینه یک جبهه فرهنگی تشکیل شده و در میدان نقش‌آفرینی کند.

استاندار بوشهر با اشاره به تهاجم رسانه‌ای و تلاش صورت گرفته برای ترویج فرهنگ غربی در ایران خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مشکلات حوزه فرزندآوری و ازدواج جوانان در حوزه فرهنگی است.

وی بیان کرد: در قوانین جوانی جمعیت تسهیلات مهمی از منابع دولتی برای ازدواج و فرزندآوری پیش‌بینی شده است که در عملکرد دستگاه‌های مختلف در اجرایی شدن این قانون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

محمدی‌زاده خواستار تدوین سند جوانی جمعیت و فرزندآوری ویژه شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر برای سال ۱۴۰۲ شد و بیان کرد: کارگروه تخصصی برای پیگیری اجرا قانون جوانی جمعیت و جبران عقب‌ماندگی‌ها تشکیل شود.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکل واگذاری زمین و تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج آسان و فرزندآوری ادامه داد: فرمانداری‌های استان بوشهر هفته آخر دی ماه امسال همزمان با روز زن برنامه و مراسم ویژه‌ای با حضور فعالان اجتماعی برگزار کنند.

استاندار بوشهر با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات خیران، گروه‌های مردمی و فعالان اجتماعی در عرصه ارائه تسهیلات ازدواج آسان بیان کرد: مجمع و گروه‌های خیر در عرصه ازدواج آسان با محوریت خانم‌ها در همه شهرستان‌ها توسعه و گسترش یابد.

وی با تأکید بر تجلیل از خیران ازدواج آسان اضافه کرد: سالن تمام دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان بوشهر برای جشن ازدواج جوانان باید به‌صورت رایگان در ترویج فرهنگ ازدواج آسان در اختیار مردم و جامعه هدف قرار بگیرد.

کد خبر 5662295

منبع: mehrnews-5662295

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید